Front fuselage section of UL-39 Albi II for strength tests
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00354157" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00354157 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přední část trupu letounu UL-39 Albi II pro pevnostní zkoušky
Original language description
Funkční vzorek přední části trupu (PČT) representuje kompletní nosnou strukturu konstrukce PČT letového prototypu včetně technologie jeho výroby tak, aby pevnostními zkouškami byly prověřeny všechny jejich mechanické vlastnosti.
Czech name
Přední část trupu letounu UL-39 Albi II pro pevnostní zkoušky
Czech description
Funkční vzorek přední části trupu (PČT) representuje kompletní nosnou strukturu konstrukce PČT letového prototypu včetně technologie jeho výroby tak, aby pevnostními zkouškami byly prověřeny všechny jejich mechanické vlastnosti.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20304 - Aerospace engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FV10569" target="_blank" >FV10569: Innovation of an unconventional ultralight all-composite airplane</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
FVZ/ULT/58/2021
Numerical identification
Y210-000-00
Technical parameters
Základní konstrukce PČT je tvořena sendvičovou skořepinou z uhlíkového nebo hybridního (uhlík/aramid) kompozitu s pěnovou výztuží, nosnými přepážkami, výztužnými rámy a žebry. V přední části trupu je umístěna šachta příďového podvozku, pilotní prostor s tandemovým uspořádáním sedadel a prostor pro motorovou instalaci. Příďový podvozek je uchycen na přepážce č. 1, za kterou začíná pilotní prostor. Pilotní prostor je tvořen integrální kompozitní konstrukcí se sedačkami, bočními panely a rámy palubních desek. Překryt kabiny je jednodílný a skládá se z kompozitního rámu a organického skla. Překryt kabiny se odklápí na pravou stranu. Okraj trupu je v místě překrytu kabiny zesílen výztužným rámem. Zadní úseku přední části trupu, vytváří prostor pro uložení motoru a jeho instalace. V této části trupu jsou integrovány i další součásti pohonné jednotky (vstupní kanál, předstator a stator). Přední část trupu je uzavřena přepážkou č. 5a, která slouží pro spojování obou částí trupu.
Economical parameters
Ekonomický přínos tohoto výsledku bude pro hlavního příjemce (Zall Jihlavan Airplanes, s.r.o.) vyplývat z prodeje letounu. Pro spolupříjemce (ČVUT v Praze a LA Composite) bude ekonomický přínos vyplývat z procentuálního podílu z prodeje letounů daného smlouvou o využití výsledku.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
ústav letadlové techniky
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—