The nose landing gear of the UL-39 Albi II aircraft for strength tests
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00356986" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00356986 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Příďový podvozek letounu UL-39 Albi II pro pevnostní zkoušky
Original language description
Funkční vzorek příďového podvozku (PP) representuje kompletní nosnou strukturu konstrukce PP letového prototypu včetně technologie jeho výroby tak, aby pevnostními zkouškami byly prověřeny všechny jejich mechanické vlastnosti. PP sestává z kompozitního válce zakončeného v jeho horní části hlavicí uložené na přepážce č. 1. Ve spodní části se do něj zasouvá ocelová pístnice s kompozitní vidlicí a nebržděným kolem. PP se zasouvá směrem dopředu pomocí hydraulického válce. Pružení a tlumení na příďovém podvozku je realizováno pomocí elastomerových pružících tlumicích elementů. Řízení příďového kola je realizováno pomocí tuhých táhel, která jsou spojena se směrovým řízením letounu.
Czech name
Příďový podvozek letounu UL-39 Albi II pro pevnostní zkoušky
Czech description
Funkční vzorek příďového podvozku (PP) representuje kompletní nosnou strukturu konstrukce PP letového prototypu včetně technologie jeho výroby tak, aby pevnostními zkouškami byly prověřeny všechny jejich mechanické vlastnosti. PP sestává z kompozitního válce zakončeného v jeho horní části hlavicí uložené na přepážce č. 1. Ve spodní části se do něj zasouvá ocelová pístnice s kompozitní vidlicí a nebržděným kolem. PP se zasouvá směrem dopředu pomocí hydraulického válce. Pružení a tlumení na příďovém podvozku je realizováno pomocí elastomerových pružících tlumicích elementů. Řízení příďového kola je realizováno pomocí tuhých táhel, která jsou spojena se směrovým řízením letounu.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20304 - Aerospace engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FV10569" target="_blank" >FV10569: Innovation of an unconventional ultralight all-composite airplane</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
FVZ/ULT/60/2021
Numerical identification
y410-000-00
Technical parameters
Fukční vzorek se sestává z kompozitního válce zakončeného v jeho horní části hlavicí uložené na přepážce č. 1. Ve spodní části se do něj zasouvá ocelová pístnice s kompozitní vidlicí a nebržděným kolem. Podíl na vlastnictví výsledku je upraven smlouvou o využití výsledků z projektu FV10569. Podíl účastníků projeku na tomto výsledku je: 10 % Zall Jihlavan Airplanes, s.r.o., 50 % ČVUT v Praze, 40 % LA Composite.
Economical parameters
Ekonomický přínos tohoto výsledku bude pro hlavního příjemce (Zall Jihlavan Airplanes, s.r.o.) vyplývat z prodeje letounu. Pro spolupříjemce (ČVUT v Praze a LA Composite) bude ekonomický přínos vyplývat z procentuálního podílu z prodeje letounů daného smlouvou o využití výsledku.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
ústav letadlové techniky
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—