All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The main landing gear of the UL-39 Albi II aircraft for strength tests

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00356987" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00356987 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hlavní podvozek letounu UL-39 Albi II pro pevnostní zkoušky

  • Original language description

    Funkční vzorek hlavního podvozku (HP) representuje kompletní nosnou strukturu konstrukce HP letového prototypu včetně technologie jeho výroby tak, aby pevnostními zkouškami byly prověřeny všechny jejich mechanické vlastnosti. HP sestává z kompozitové skořepiny podvozkové nohy zakončené v její horní části T-hlavicí otočně uložené v hlavním a pomocném nosníku křídla. Do spodní části skořepiny je otočně zavěšena asymetrická ocelová vidlice s letmo uloženým čepem kola. Kola HP jsou vybavena hydraulickými brzdami. HP se zasouvá hydraulickými válci směrem k rovině symetrie letounu. Pružení a tlumení je na hlavním podvozku realizováno pomocí elastomerových pružících tlumicích elementů.

  • Czech name

    Hlavní podvozek letounu UL-39 Albi II pro pevnostní zkoušky

  • Czech description

    Funkční vzorek hlavního podvozku (HP) representuje kompletní nosnou strukturu konstrukce HP letového prototypu včetně technologie jeho výroby tak, aby pevnostními zkouškami byly prověřeny všechny jejich mechanické vlastnosti. HP sestává z kompozitové skořepiny podvozkové nohy zakončené v její horní části T-hlavicí otočně uložené v hlavním a pomocném nosníku křídla. Do spodní části skořepiny je otočně zavěšena asymetrická ocelová vidlice s letmo uloženým čepem kola. Kola HP jsou vybavena hydraulickými brzdami. HP se zasouvá hydraulickými válci směrem k rovině symetrie letounu. Pružení a tlumení je na hlavním podvozku realizováno pomocí elastomerových pružících tlumicích elementů.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20304 - Aerospace engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FV10569" target="_blank" >FV10569: Innovation of an unconventional ultralight all-composite airplane</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    FVZ/ULT/55/2021

  • Numerical identification

    y420-000-00

  • Technical parameters

    Fukční vzorek je kompletní nosnou strukturu konstrukce HP letového prototypu včetně technologie jeho výroby tak, aby pevnostními zkouškami byly prověřeny všechny jejich mechanické vlastnosti. HP sestává z kompozitové skořepiny podvozkové nohy zakončené v její horní části T-hlavicí otočně uložené v hlavním a pomocném nosníku křídla. Do spodní části skořepiny je otočně zavěšena asymetrická ocelová vidlice s letmo uloženým čepem kola. Podíl na vlastnictví výsledku je upraven smlouvou o využití výsledků z projektu FV10569. Podíl účastníků projeku na tomto výsledku je: 10 % Zall Jihlavan Airplanes, s.r.o., 50 % ČVUT v Praze, 40 % LA Composite.

  • Economical parameters

    Ekonomický přínos tohoto výsledku bude pro hlavního příjemce (Zall Jihlavan Airplanes, s.r.o.) vyplývat z prodeje letounu. Pro spolupříjemce (ČVUT v Praze a LA Composite) bude ekonomický přínos vyplývat z procentuálního podílu z prodeje letounů daného smlouvou o využití výsledku.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    ústav letadlové techniky

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page