landing gear prototypes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24194204%3A_____%2F19%3AN0000014" target="_blank" >RIV/24194204:_____/19:N0000014 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
prototypy podvozků
Original language description
Přistávací zařízení letounu je zkonstruováno pro přistání na zpevněný a nezpevněný povrch. Slouží k pojíždění letounu po letišti, vzletu, bezpečnému přistání jak při normálním provozu, tak při provozu nouzovém. Dále slouží k tlumení rázů, brzdění a úplné zastavení letounu a pro jeho manipulaci pozemním personálem (přetah atd.). Letoun je vybaven tříkolovým zatahovatelným podvozkem příďového typu, s hydraulickým ovládáním a nízkotlakými pneumatikami. Podvozkové nohy mají jednokomorové olejo-pneumatické tlumiče.
Czech name
prototypy podvozků
Czech description
Přistávací zařízení letounu je zkonstruováno pro přistání na zpevněný a nezpevněný povrch. Slouží k pojíždění letounu po letišti, vzletu, bezpečnému přistání jak při normálním provozu, tak při provozu nouzovém. Dále slouží k tlumení rázů, brzdění a úplné zastavení letounu a pro jeho manipulaci pozemním personálem (přetah atd.). Letoun je vybaven tříkolovým zatahovatelným podvozkem příďového typu, s hydraulickým ovládáním a nízkotlakými pneumatikami. Podvozkové nohy mají jednokomorové olejo-pneumatické tlumiče.
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20304 - Aerospace engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG15_018%2F0004858" target="_blank" >EG15_018/0004858: Advanced Systems for L-39NG Next Generation Aircraft</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
prototyp L-39NG výrobního čísla 16 7001
Numerical identification
—
Technical parameters
Přistávací zařízení (podvozek): a) Letoun je vybaven tříkolovým zatahovatelným podvozkem příďového typu, s hydraulickým pohonem a nízkotlakými pneumatikami. b) Každá podvozková noha je osazena olejo-pneumatickým tlumičem a jedním kolem. c) Kola hlavního podvozku jsou vybavena hydraulicky ovládanými brzdami. Brzdy jsou aktivovány pomocí sešlápnutí pedálů nožního řízení. Natáčení nožního řízení letounu při pojíždění po zemi zároveň zajišťuje natáčení příďového kola. Protiskluzový systém zlepšuje chování letounu při brždění na všech druzích povrchu VPD. d) Nouzové ovládání podvozku je aktivováno pákou nouzového vysunutí podvozku umístěnou v obou pilotních prostorech. Nouzové ovládání brzd hlavního podvozku a parkovací brždění je aktivováno pákou nouzového brždění kol, která je umístěna také v obou pilotních prostorech. Zdrojem tlakové kapaliny při nouzovém ovládání je nouzový hydraulický akumulátor. e) Konstrukce podvozku umožňuje omezený provoz z nezpevněných VPD s minimální únosností 0,8 MPa (116 psi) do maximální vzletové hmotnosti 4 680 kg (10 318 lb). Dvířka podvozku jsou vždy držena v zavřené poloze s výjimkou okamžiku zasouvání nebo vysouvání podvozku, aby se zabránilo znečištění podvozkových šachet při provozu ze znečištěných a polních VPD. V případě nouzového vysunutí podvozku zůstávají dvířka podvozku v otevřené poloze.
Economical parameters
Přínosy projektu: - zvýšení konkurenceschopnosti ČR na mezinárodních trzích - zvýšení konkurenceschopnosti AVA - zajištění udržitelnosti leteckého průmyslu v ČR
Application category by cost
—
Owner IČO
24194204
Owner name
AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
—