All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

landing gear prototypes

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24194204%3A_____%2F19%3AN0000014" target="_blank" >RIV/24194204:_____/19:N0000014 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    prototypy podvozků

  • Original language description

    Přistávací zařízení letounu je zkonstruováno pro přistání na zpevněný a nezpevněný povrch. Slouží k pojíždění letounu po letišti, vzletu, bezpečnému přistání jak při normálním provozu, tak při provozu nouzovém. Dále slouží k tlumení rázů, brzdění a úplné zastavení letounu a pro jeho manipulaci pozemním personálem (přetah atd.). Letoun je vybaven tříkolovým zatahovatelným podvozkem příďového typu, s hydraulickým ovládáním a nízkotlakými pneumatikami. Podvozkové nohy mají jednokomorové olejo-pneumatické tlumiče.

  • Czech name

    prototypy podvozků

  • Czech description

    Přistávací zařízení letounu je zkonstruováno pro přistání na zpevněný a nezpevněný povrch. Slouží k pojíždění letounu po letišti, vzletu, bezpečnému přistání jak při normálním provozu, tak při provozu nouzovém. Dále slouží k tlumení rázů, brzdění a úplné zastavení letounu a pro jeho manipulaci pozemním personálem (přetah atd.). Letoun je vybaven tříkolovým zatahovatelným podvozkem příďového typu, s hydraulickým ovládáním a nízkotlakými pneumatikami. Podvozkové nohy mají jednokomorové olejo-pneumatické tlumiče.

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20304 - Aerospace engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG15_018%2F0004858" target="_blank" >EG15_018/0004858: Advanced Systems for L-39NG Next Generation Aircraft</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    prototyp L-39NG výrobního čísla 16 7001

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Přistávací zařízení (podvozek): a) Letoun je vybaven tříkolovým zatahovatelným podvozkem příďového typu, s hydraulickým pohonem a nízkotlakými pneumatikami. b) Každá podvozková noha je osazena olejo-pneumatickým tlumičem a jedním kolem. c) Kola hlavního podvozku jsou vybavena hydraulicky ovládanými brzdami. Brzdy jsou aktivovány pomocí sešlápnutí pedálů nožního řízení. Natáčení nožního řízení letounu při pojíždění po zemi zároveň zajišťuje natáčení příďového kola. Protiskluzový systém zlepšuje chování letounu při brždění na všech druzích povrchu VPD. d) Nouzové ovládání podvozku je aktivováno pákou nouzového vysunutí podvozku umístěnou v obou pilotních prostorech. Nouzové ovládání brzd hlavního podvozku a parkovací brždění je aktivováno pákou nouzového brždění kol, která je umístěna také v obou pilotních prostorech. Zdrojem tlakové kapaliny při nouzovém ovládání je nouzový hydraulický akumulátor. e) Konstrukce podvozku umožňuje omezený provoz z nezpevněných VPD s minimální únosností 0,8 MPa (116 psi) do maximální vzletové hmotnosti 4 680 kg (10 318 lb). Dvířka podvozku jsou vždy držena v zavřené poloze s výjimkou okamžiku zasouvání nebo vysouvání podvozku, aby se zabránilo znečištění podvozkových šachet při provozu ze znečištěných a polních VPD. V případě nouzového vysunutí podvozku zůstávají dvířka podvozku v otevřené poloze.

  • Economical parameters

    Přínosy projektu: - zvýšení konkurenceschopnosti ČR na mezinárodních trzích - zvýšení konkurenceschopnosti AVA - zajištění udržitelnosti leteckého průmyslu v ČR

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    24194204

  • Owner name

    AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

  • Web page