Route Definition and Charging Strategy as interface to Semi-predictive Optimization in GT Suite
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00365067" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00365067 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2022/TripOpti.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2022/TripOpti.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Route Definition and Charging Strategy as interface to Semi-predictive Optimization in GT Suite
Original language description
New algorithm programmed in Excel file with Visual Basic macros for hybrid powertrain control, suitable for application in GT Suite environment with ECMS local optimization of power splitting, is described. It extends the local optimization in GT Suite by using separately optimized global variables with general validity for the whole trip case. Semi-predictive approach, omitting unnecessary charging before recuperation is available, can be easily introduced into the algorithm, which defines suitable trip schedule and extended rule-based algorithm for GT Suite.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
20302 - Applied mechanics
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Josef Bozek National Center of Competence for Surface Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
TripOpti
Technical parameters
Interface mezi konstrukčními daty hybridního nebo elektrického pohonu, zamontovaného do vozidla o známých dynamických parametrech s lokálním optimalizátorem ECMS v GT Suite a daty o zamýšlené trase v daném čase. Software nahrazuje výpočetně nezvládnutelnou optimalizaci pomocí dynamického prgramování nebo genetického alforitmu nad tisíci proměnných pomocí konceptu globálně platných 10-15 proměnných, charakterizujících maximální výkon/moment motoru, využití adhese a maximální rychlosti na trase, využití možností výběhu, možné přetížení hnací jednotky a využití tolerance posádky vůči tepelnému diskomfortu. Kritériem je spotřeba energie při omezení doby jízdy. Podle velikosti trasy je velikost programu v Excel mezi 100 a 300 MB. Výpočetní čas jednoho případu pro optimalizaci na stroji s 8 jádry cca 3 min.
Economical parameters
500 000 Kč, pokud by ASW vznikal v rámci smluvního výzkumu.
Owner IČO
68407700
Owner name
České vysoké učení technické v Praze / FS / ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel