BENEFITS OF USING TWO-STAGE SHIFTING AXLE–GEARBOX IN LIGHT RAIL VEHICLES WITH ELECTRIC POWER TRANSMISSION
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00368677" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00368677 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://doi.org./10.26552/spkv.Z.2023.1" target="_blank" >https://doi.org./10.26552/spkv.Z.2023.1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
PŘÍNOSY VYUŽITÍ DVOUSTUPŇOVÝCH ŘADITELNÝCH PŘEVODOVEK U LEHKÝCH KOLEJOVÝCH VOZIDEL S ELEKTRICKÝM PŘENOSEM VÝKONU
Original language description
Příspěvek představuje koncepci pohonu čtyřnápravového vozidla BEMU 70 a zabývá se možnostmi využití dvoustupňových řaditelných nápravových převodovek v trakčním pohonu dvojkolí těchto lehkých kolejových vozidel (LKV) s elektrickým přenosem výkonu. Vyhodnocuje možné úspory trakční energie při použití řaditelné nápravové převodovky v elektrickém pohonu LKV určených pro železniční regionální osobní dopravu. Z příspěvku vyplývá, že při vhodném řízení potřebné hnací síly vozidla pomocí dvoustupňové řaditelné nápravové převodovky, viz Obr.9 průběh „Hnací síla – řaditelná převodovka – L5”, lze lépe využít pole účinnosti trakčního pohonu, viz Obr.9 průběh „Účinnost TM provozním bodě – řaditelná převodovka – L5”. Použití tříhřídelové převodovky umožňuje snížit dynamické namáhání čelních ozubených kol a prodloužit tak životnost nápravové převodovky.
Czech name
PŘÍNOSY VYUŽITÍ DVOUSTUPŇOVÝCH ŘADITELNÝCH PŘEVODOVEK U LEHKÝCH KOLEJOVÝCH VOZIDEL S ELEKTRICKÝM PŘENOSEM VÝKONU
Czech description
Příspěvek představuje koncepci pohonu čtyřnápravového vozidla BEMU 70 a zabývá se možnostmi využití dvoustupňových řaditelných nápravových převodovek v trakčním pohonu dvojkolí těchto lehkých kolejových vozidel (LKV) s elektrickým přenosem výkonu. Vyhodnocuje možné úspory trakční energie při použití řaditelné nápravové převodovky v elektrickém pohonu LKV určených pro železniční regionální osobní dopravu. Z příspěvku vyplývá, že při vhodném řízení potřebné hnací síly vozidla pomocí dvoustupňové řaditelné nápravové převodovky, viz Obr.9 průběh „Hnací síla – řaditelná převodovka – L5”, lze lépe využít pole účinnosti trakčního pohonu, viz Obr.9 průběh „Účinnost TM provozním bodě – řaditelná převodovka – L5”. Použití tříhřídelové převodovky umožňuje snížit dynamické namáhání čelních ozubených kol a prodloužit tak životnost nápravové převodovky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Božek Vehicle Engineering National Center of Competence</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Zborník prednášok Diel I
ISBN
978-80-89276-61-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
255-262
Publisher name
VTS pri ŽU
Place of publication
Žilina
Event location
Žilina
Event date
Sep 20, 2023
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—