Optimization of the active wheelset steering algorithm of an articulated tram in curves with very small radii
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F24%3A00378835" target="_blank" >RIV/68407700:21220/24:00378835 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://konferencezelva.cz/soubory/SBORNIK_final_ZELVA_2024.pdf" target="_blank" >https://konferencezelva.cz/soubory/SBORNIK_final_ZELVA_2024.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Optimalizace algoritmu aktivního natáčení dvojkolí kloubové tramvaje v obloucích s velmi malými poloměry
Original language description
Článek představuje výzkum využití aktivních prvků v podvozku moderní nízkopodlažní kloubové tramvaje, který je prováděn na Fakultě strojní ČVUT v Praze. Čtenář je stručně seznámen s problematikou technologie aktivního řízení dvojkolí v kolejových vozidlech a následně s navrženou koncepcí přístupu k řízení aktivních prvků v podvozku moderní kloubové tramvaje s neotočnými podvozky a jejím MBS modelem. Článek se věnuje optimalizaci algoritmu pro řízení natáčení dvojkolí do oblouků s velmi malými poloměry bez přechodnic. Takovéto oblouky se na tramvajových tratích vyskytují zejména v centrech měst na křižovatkách. Průjezd tramvají oblouky s velmi malými poloměry způsobuje vysoké opotřebení kol a kolejnic a emise hluku a vibrací, přičemž vhodně zvoleným řízením aktivního natáčení tramvajových dvojkolí do oblouku lze tyto nepříznivé vlivy výrazně eliminovat.
Czech name
Optimalizace algoritmu aktivního natáčení dvojkolí kloubové tramvaje v obloucích s velmi malými poloměry
Czech description
Článek představuje výzkum využití aktivních prvků v podvozku moderní nízkopodlažní kloubové tramvaje, který je prováděn na Fakultě strojní ČVUT v Praze. Čtenář je stručně seznámen s problematikou technologie aktivního řízení dvojkolí v kolejových vozidlech a následně s navrženou koncepcí přístupu k řízení aktivních prvků v podvozku moderní kloubové tramvaje s neotočnými podvozky a jejím MBS modelem. Článek se věnuje optimalizaci algoritmu pro řízení natáčení dvojkolí do oblouků s velmi malými poloměry bez přechodnic. Takovéto oblouky se na tramvajových tratích vyskytují zejména v centrech měst na křižovatkách. Průjezd tramvají oblouky s velmi malými poloměry způsobuje vysoké opotřebení kol a kolejnic a emise hluku a vibrací, přičemž vhodně zvoleným řízením aktivního natáčení tramvajových dvojkolí do oblouku lze tyto nepříznivé vlivy výrazně eliminovat.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků konference ŽELVA 2024
ISBN
978-80-01-07332-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
88
Pages from-to
1-88
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Sep 10, 2024
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—