All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Optimization of the active wheelset steering algorithm of an articulated tram in curves with very small radii

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F24%3A00378835" target="_blank" >RIV/68407700:21220/24:00378835 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://konferencezelva.cz/soubory/SBORNIK_final_ZELVA_2024.pdf" target="_blank" >https://konferencezelva.cz/soubory/SBORNIK_final_ZELVA_2024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Optimalizace algoritmu aktivního natáčení dvojkolí kloubové tramvaje v obloucích s velmi malými poloměry

  • Original language description

    Článek představuje výzkum využití aktivních prvků v podvozku moderní nízkopodlažní kloubové tramvaje, který je prováděn na Fakultě strojní ČVUT v Praze. Čtenář je stručně seznámen s problematikou technologie aktivního řízení dvojkolí v kolejových vozidlech a následně s navrženou koncepcí přístupu k řízení aktivních prvků v podvozku moderní kloubové tramvaje s neotočnými podvozky a jejím MBS modelem. Článek se věnuje optimalizaci algoritmu pro řízení natáčení dvojkolí do oblouků s velmi malými poloměry bez přechodnic. Takovéto oblouky se na tramvajových tratích vyskytují zejména v centrech měst na křižovatkách. Průjezd tramvají oblouky s velmi malými poloměry způsobuje vysoké opotřebení kol a kolejnic a emise hluku a vibrací, přičemž vhodně zvoleným řízením aktivního natáčení tramvajových dvojkolí do oblouku lze tyto nepříznivé vlivy výrazně eliminovat.

  • Czech name

    Optimalizace algoritmu aktivního natáčení dvojkolí kloubové tramvaje v obloucích s velmi malými poloměry

  • Czech description

    Článek představuje výzkum využití aktivních prvků v podvozku moderní nízkopodlažní kloubové tramvaje, který je prováděn na Fakultě strojní ČVUT v Praze. Čtenář je stručně seznámen s problematikou technologie aktivního řízení dvojkolí v kolejových vozidlech a následně s navrženou koncepcí přístupu k řízení aktivních prvků v podvozku moderní kloubové tramvaje s neotočnými podvozky a jejím MBS modelem. Článek se věnuje optimalizaci algoritmu pro řízení natáčení dvojkolí do oblouků s velmi malými poloměry bez přechodnic. Takovéto oblouky se na tramvajových tratích vyskytují zejména v centrech měst na křižovatkách. Průjezd tramvají oblouky s velmi malými poloměry způsobuje vysoké opotřebení kol a kolejnic a emise hluku a vibrací, přičemž vhodně zvoleným řízením aktivního natáčení tramvajových dvojkolí do oblouku lze tyto nepříznivé vlivy výrazně eliminovat.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků konference ŽELVA 2024

  • ISBN

    978-80-01-07332-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    88

  • Pages from-to

    1-88

  • Publisher name

    České vysoké učení technické v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Sep 10, 2024

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article