All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The concept of active wheelset steering of an autonomous tram

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00360438" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00360438 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.konferencezelva.cz/soubory/SBORNIK_final_ZELVA_2022.pdf" target="_blank" >https://www.konferencezelva.cz/soubory/SBORNIK_final_ZELVA_2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Koncepce aktivního natáčení dvojkolí autonomní tramvaje

  • Original language description

    Tratě pro městská kolejová vozidla, obzvláště tramvaje, obvykle vedou centry měst, kde jsou často z historických důvodů použity směrové oblouky s velmi malými poloměry (méně než 25 metrů). Oblouky s ještě menšími poloměry (okolo 15 metrů) lze často nalézt také v depech. Při průjezdu vozidla oblouky s takto malými poloměry dochází k vyčerpání příčných vůlí dvojkolí v kolejovém kanále a ke vzniku velkých skluzových sil v kontaktu kola a kolejnice. Tyto podélné a příčné síly vedou k nežádoucím jevům v podobě vysokého opotřebení kol a kolejnic a emisím hluku a vibrací. Článek se zabývá konceptem aplikace aktivně řízených prvků do pojezdu tramvaje za účelem aktivního vedení dvojkolí a ovlivnění tak chodových vlastností tramvaje, což povede ke zlepšení průjezdu vozidla oblouky malých poloměrů. Příspěvek představuje navrženou koncepci aktivního vedení dvojkolí a koncepci řízení aktivních prvků. Při návrhu konceptu aktivního natáčení dvojkolí jsou brány v potaz zásadní otázky ceny a bezpečnosti aplikace aktivních prvků vedoucích dvojkolí. Tyto otázky jsou v představeném návrhu řízení řešeny pomocí využití dat ze subsystémů autonomní tramvaje či tramvaje vybavené alespoň dílčími subsystémy autonomního řízení, jako je databáze trati a antikolizní systém. Článek dále popisuje princip vytvoření databáze trati, která bude sloužit pro řízení autonomní tramvaje a řízení aktivního natáčení dvojkolí vozidla, pomocí měřicího zařízení, jehož koncept je v příspěvku taktéž představen.

  • Czech name

    Koncepce aktivního natáčení dvojkolí autonomní tramvaje

  • Czech description

    Tratě pro městská kolejová vozidla, obzvláště tramvaje, obvykle vedou centry měst, kde jsou často z historických důvodů použity směrové oblouky s velmi malými poloměry (méně než 25 metrů). Oblouky s ještě menšími poloměry (okolo 15 metrů) lze často nalézt také v depech. Při průjezdu vozidla oblouky s takto malými poloměry dochází k vyčerpání příčných vůlí dvojkolí v kolejovém kanále a ke vzniku velkých skluzových sil v kontaktu kola a kolejnice. Tyto podélné a příčné síly vedou k nežádoucím jevům v podobě vysokého opotřebení kol a kolejnic a emisím hluku a vibrací. Článek se zabývá konceptem aplikace aktivně řízených prvků do pojezdu tramvaje za účelem aktivního vedení dvojkolí a ovlivnění tak chodových vlastností tramvaje, což povede ke zlepšení průjezdu vozidla oblouky malých poloměrů. Příspěvek představuje navrženou koncepci aktivního vedení dvojkolí a koncepci řízení aktivních prvků. Při návrhu konceptu aktivního natáčení dvojkolí jsou brány v potaz zásadní otázky ceny a bezpečnosti aplikace aktivních prvků vedoucích dvojkolí. Tyto otázky jsou v představeném návrhu řízení řešeny pomocí využití dat ze subsystémů autonomní tramvaje či tramvaje vybavené alespoň dílčími subsystémy autonomního řízení, jako je databáze trati a antikolizní systém. Článek dále popisuje princip vytvoření databáze trati, která bude sloužit pro řízení autonomní tramvaje a řízení aktivního natáčení dvojkolí vozidla, pomocí měřicího zařízení, jehož koncept je v příspěvku taktéž představen.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků konference Želva 2022

  • ISBN

    978-80-01-07046-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    101

  • Pages from-to

    1-101

  • Publisher name

    Fakulta stavební

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Jihlava

  • Event date

    Sep 13, 2022

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article