All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Powertrain Preliminary Design Tool

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F24%3A00382718" target="_blank" >RIV/68407700:21220/24:00382718 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nástroj předběžného návrhu poháněcí soustavy vozidel

  • Original language description

    Disertační práce popisuje principy a praktické zpracování systému DASY – Design Assistance System, zaměřeného na propojení aktuálně dostupných softwarových nástrojů včetně nástrojů pro parametrické navrhování s interně vytvořenou databází konstrukčních řešení. Parametrický model poháněcí soustavy vozidla se skládá z různých typů motorů, převodovek a elektrických strojů včetně vzorů pro příklady konstrukčních řešení. Současné soubory dat obsahují data více než 300 motorů se všemi hlavními součástmi různých koncepcí v parametrizované podobě a jsou stále rozšiřovány. Navíc jsou k disposici data převodovek a elektrických točivých strojů. Údaje z databází s rozměry motorů a komponent se využívají ke stanovení celkového uspořádání a koncepce poháněcí soustavy a dále k rozpracování do návrhů komponent. 3D modely konceptů poháněcích soustav vozidel se vytvářejí v programu 3D CAD pomocí parametrického navrhování, které přináší flexibilitu pro další iterační změny. Součásti jsou sestaveny do modelů mechanismů poháněcí soustavy včetně nástrojů pro stanovení zatížení všech součástí kombinujících 1D termo/aerodynamiku s 3D simulacemi namáhání metodou konečných prvků pro optimalizaci návrhu součástí iterativním procesem. Funkce DASY je prezentována na příkladu jednoduché optimalizace spotřeby paliva u zážehového motoru s pevně stanovenými hodnotami jmenovitého výkonu, středního efektivního výkonu při brzdění a střední rychlosti pístu bez předem nastaveného vrtání, zdvihu a počtu válců. Výsledky jsou založeny na detailním návrhu, který se v průběhu optimalizace měnil. Systém zabraňuje zpoždění při návrhu "vynálezu vynalezeného", zachovává zkušenosti získané v minulosti a podporuje holistický pohled na všechny fáze vývoje výrobku. Výrazně urychluje předprojektovou fázi nových pohonných jednotek.

  • Czech name

    Nástroj předběžného návrhu poháněcí soustavy vozidel

  • Czech description

    Disertační práce popisuje principy a praktické zpracování systému DASY – Design Assistance System, zaměřeného na propojení aktuálně dostupných softwarových nástrojů včetně nástrojů pro parametrické navrhování s interně vytvořenou databází konstrukčních řešení. Parametrický model poháněcí soustavy vozidla se skládá z různých typů motorů, převodovek a elektrických strojů včetně vzorů pro příklady konstrukčních řešení. Současné soubory dat obsahují data více než 300 motorů se všemi hlavními součástmi různých koncepcí v parametrizované podobě a jsou stále rozšiřovány. Navíc jsou k disposici data převodovek a elektrických točivých strojů. Údaje z databází s rozměry motorů a komponent se využívají ke stanovení celkového uspořádání a koncepce poháněcí soustavy a dále k rozpracování do návrhů komponent. 3D modely konceptů poháněcích soustav vozidel se vytvářejí v programu 3D CAD pomocí parametrického navrhování, které přináší flexibilitu pro další iterační změny. Součásti jsou sestaveny do modelů mechanismů poháněcí soustavy včetně nástrojů pro stanovení zatížení všech součástí kombinujících 1D termo/aerodynamiku s 3D simulacemi namáhání metodou konečných prvků pro optimalizaci návrhu součástí iterativním procesem. Funkce DASY je prezentována na příkladu jednoduché optimalizace spotřeby paliva u zážehového motoru s pevně stanovenými hodnotami jmenovitého výkonu, středního efektivního výkonu při brzdění a střední rychlosti pístu bez předem nastaveného vrtání, zdvihu a počtu válců. Výsledky jsou založeny na detailním návrhu, který se v průběhu optimalizace měnil. Systém zabraňuje zpoždění při návrhu "vynálezu vynalezeného", zachovává zkušenosti získané v minulosti a podporuje holistický pohled na všechny fáze vývoje výrobku. Výrazně urychluje předprojektovou fázi nových pohonných jednotek.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Božek Vehicle Engineering National Center of Competence</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů