Powertrain Preliminary Design Tool
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F24%3A00382718" target="_blank" >RIV/68407700:21220/24:00382718 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nástroj předběžného návrhu poháněcí soustavy vozidel
Original language description
Disertační práce popisuje principy a praktické zpracování systému DASY – Design Assistance System, zaměřeného na propojení aktuálně dostupných softwarových nástrojů včetně nástrojů pro parametrické navrhování s interně vytvořenou databází konstrukčních řešení. Parametrický model poháněcí soustavy vozidla se skládá z různých typů motorů, převodovek a elektrických strojů včetně vzorů pro příklady konstrukčních řešení. Současné soubory dat obsahují data více než 300 motorů se všemi hlavními součástmi různých koncepcí v parametrizované podobě a jsou stále rozšiřovány. Navíc jsou k disposici data převodovek a elektrických točivých strojů. Údaje z databází s rozměry motorů a komponent se využívají ke stanovení celkového uspořádání a koncepce poháněcí soustavy a dále k rozpracování do návrhů komponent. 3D modely konceptů poháněcích soustav vozidel se vytvářejí v programu 3D CAD pomocí parametrického navrhování, které přináší flexibilitu pro další iterační změny. Součásti jsou sestaveny do modelů mechanismů poháněcí soustavy včetně nástrojů pro stanovení zatížení všech součástí kombinujících 1D termo/aerodynamiku s 3D simulacemi namáhání metodou konečných prvků pro optimalizaci návrhu součástí iterativním procesem. Funkce DASY je prezentována na příkladu jednoduché optimalizace spotřeby paliva u zážehového motoru s pevně stanovenými hodnotami jmenovitého výkonu, středního efektivního výkonu při brzdění a střední rychlosti pístu bez předem nastaveného vrtání, zdvihu a počtu válců. Výsledky jsou založeny na detailním návrhu, který se v průběhu optimalizace měnil. Systém zabraňuje zpoždění při návrhu "vynálezu vynalezeného", zachovává zkušenosti získané v minulosti a podporuje holistický pohled na všechny fáze vývoje výrobku. Výrazně urychluje předprojektovou fázi nových pohonných jednotek.
Czech name
Nástroj předběžného návrhu poháněcí soustavy vozidel
Czech description
Disertační práce popisuje principy a praktické zpracování systému DASY – Design Assistance System, zaměřeného na propojení aktuálně dostupných softwarových nástrojů včetně nástrojů pro parametrické navrhování s interně vytvořenou databází konstrukčních řešení. Parametrický model poháněcí soustavy vozidla se skládá z různých typů motorů, převodovek a elektrických strojů včetně vzorů pro příklady konstrukčních řešení. Současné soubory dat obsahují data více než 300 motorů se všemi hlavními součástmi různých koncepcí v parametrizované podobě a jsou stále rozšiřovány. Navíc jsou k disposici data převodovek a elektrických točivých strojů. Údaje z databází s rozměry motorů a komponent se využívají ke stanovení celkového uspořádání a koncepce poháněcí soustavy a dále k rozpracování do návrhů komponent. 3D modely konceptů poháněcích soustav vozidel se vytvářejí v programu 3D CAD pomocí parametrického navrhování, které přináší flexibilitu pro další iterační změny. Součásti jsou sestaveny do modelů mechanismů poháněcí soustavy včetně nástrojů pro stanovení zatížení všech součástí kombinujících 1D termo/aerodynamiku s 3D simulacemi namáhání metodou konečných prvků pro optimalizaci návrhu součástí iterativním procesem. Funkce DASY je prezentována na příkladu jednoduché optimalizace spotřeby paliva u zážehového motoru s pevně stanovenými hodnotami jmenovitého výkonu, středního efektivního výkonu při brzdění a střední rychlosti pístu bez předem nastaveného vrtání, zdvihu a počtu válců. Výsledky jsou založeny na detailním návrhu, který se v průběhu optimalizace měnil. Systém zabraňuje zpoždění při návrhu "vynálezu vynalezeného", zachovává zkušenosti získané v minulosti a podporuje holistický pohled na všechny fáze vývoje výrobku. Výrazně urychluje předprojektovou fázi nových pohonných jednotek.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Božek Vehicle Engineering National Center of Competence</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů