Product and Its Success in the Marketplace
Result description
Product is both a symbol and a real outcome of a firm integrated management. In the product individual market claims are confronted with ability and capability of the firm. The solution leads to the market successful product accepted by the market whichenables the firm further development. The utility of the product assessed by the consumer is interconnected with utility components or quality features of it. The necessary precondition is the transformation of attributes which are relevant to consumer behavior into technical preparation, organization and management of production.
Keywords
management produktustrategické plánovánímarketing management
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výrobek a jeho úspěch na trhu
Original language description
Definice výrobku a krok za krokem sledování jeho vzniku a vývoje od okamžiku kdy se objevila nutnost inovace, přes způsob provedení strategické analýzy, zajištění technologické a organizační přípravy, vytvoření designu výrobku, jeho značky, stanovení výrobního programu a servisní politiky, až po jeho sériovou výrobu, kontrolu jakosti, distribuci, servis a zpětnou vazbu od zákazníka. Kniha je doplněna řadou konkrétních příkladů.
Czech name
Výrobek a jeho úspěch na trhu
Czech description
—
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2001
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
80-247-0053-0
Number of pages
352
Publisher name
Grada
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—
Result type
B - Specialist book
CEP
AH - Economics
Year of implementation
2001