Radiance Cache Splatting: A GPU-Friendly Global Illumination Algorithm
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03111850" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03111850 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Radiance Cache Splatting: A GPU-Friendly Global Illumination Algorithm
Original language description
Fast global illumination computation is a challenge in several fields such as lighting simulation and computergenerated visual effects for movies. To this end, the irradiance caching algorithm is commonly used since it provides high-quality rendering ina reasonable time. However this algorithm relies on a spatial data structure in which nearest-neighbors queries and data insertions are performed alternately within a single rendering step. Due to this central and permanently modified data structure, theirradiance caching algorithm cannot be easily implemented on graphics hardware. This paper proposes a novel approach to global illumination using irradiance and radiance cache: the radiance cache splatting. This method directly meets the processing constraints of graphics hardware since it avoids the need of complex data structure and algorithms. Moreover, the rendering quality remains identical to classical irradiance and radiance caching.
Czech name
Nahazování záře: Algoritmus pro globální osvětlení fungující na grafickém akcelerátoru
Czech description
V tomto článku předkládáme nový přístup k výpočtu globálního osvětlení založený na úschově záře a ozáření: nahazování záře. Tato metoda plně využívá výpočetní sílu grafického hardwaru a generuje obrázky až 40x rychleji než podobné metody implementované na hlavním procesoru počítače.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Eurographics Symposium on Rendering
ISBN
3-905673-23-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
55-64
Publisher name
Eurographics Association
Place of publication
Aire-la-Ville
Event location
Konstanz
Event date
Jun 29, 2005
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—