All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Radiance Cache Splatting: A GPU-Friendly Global Illumination Algorithm

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03111850" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03111850 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Radiance Cache Splatting: A GPU-Friendly Global Illumination Algorithm

  • Original language description

    Fast global illumination computation is a challenge in several fields such as lighting simulation and computergenerated visual effects for movies. To this end, the irradiance caching algorithm is commonly used since it provides high-quality rendering ina reasonable time. However this algorithm relies on a spatial data structure in which nearest-neighbors queries and data insertions are performed alternately within a single rendering step. Due to this central and permanently modified data structure, theirradiance caching algorithm cannot be easily implemented on graphics hardware. This paper proposes a novel approach to global illumination using irradiance and radiance cache: the radiance cache splatting. This method directly meets the processing constraints of graphics hardware since it avoids the need of complex data structure and algorithms. Moreover, the rendering quality remains identical to classical irradiance and radiance caching.

  • Czech name

    Nahazování záře: Algoritmus pro globální osvětlení fungující na grafickém akcelerátoru

  • Czech description

    V tomto článku předkládáme nový přístup k výpočtu globálního osvětlení založený na úschově záře a ozáření: nahazování záře. Tato metoda plně využívá výpočetní sílu grafického hardwaru a generuje obrázky až 40x rychleji než podobné metody implementované na hlavním procesoru počítače.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Eurographics Symposium on Rendering

  • ISBN

    3-905673-23-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    55-64

  • Publisher name

    Eurographics Association

  • Place of publication

    Aire-la-Ville

  • Event location

    Konstanz

  • Event date

    Jun 29, 2005

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article