Making Radiance and Irradiance Caching Practical: Adaptive Caching and Neighbor Clamping
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F06%3A03120024" target="_blank" >RIV/68407700:21230/06:03120024 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Making Radiance and Irradiance Caching Practical: Adaptive Caching and Neighbor Clamping
Original language description
Radiance and irradiance caching are efficient global illumination algorithms based on interpolating indirect illumination from a sparse set of cached values. In this paper we propose an adaptive algorithm for guiding spatial density of the cached valuesin radiance and irradiance caching. The density is adapted to the rate of change of indirect illumination in order to avoid visible interpolation artifacts and produce smooth interpolated illumination. In addition, we discuss some practical problems arising in the implementation of radiance and irradiance caching, and propose techniques for solving those problems. Namely, the neighbor clamping heuristic is proposed as a robust means for detecting small sources of indirect illumination and for dealing with problems caused by ray leaking through small gaps between adjacent polygons.
Czech name
Není k dispozici
Czech description
Úschova záře a ozáření jsou algoritmy pro výpočet globálního osvětlení založené na interpolaci nepřímého osvětlení z několika uschovaných hodnot. V tomto článku navrhujeme adaptivní algoritmus pro řízení prostorové hustoty uschovaných hodnot osvětlení. Jejich hustota je přizpůsobena míře změny osvětlení za účelem odstranění viditelných chyb interpolace. Navíc diskutujeme některá úskalí praktické implementace algoritmů úschova záře a ozáření, a navrhujeme techniky pro jejich překonání. Konkrétně jde o heuristiku nazvanou „zmenšovaní sousedů“, jež slouží jako robustní prostředek pro detekování malých zdrojů nepřímého osvětlení a pro vypořádání se s problémy způsobenými unikáním sekundárních paprsků skrze mezery mezi přilehlými polygony.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Center of Computer Graphics</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Rendering Techniques 2006
ISBN
3-905673-35-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
127-138
Publisher name
Eurographics Association
Place of publication
Aire-la-Ville
Event location
Nicosia
Event date
Jun 26, 2006
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—