All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Making Radiance and Irradiance Caching Practical: Adaptive Caching and Neighbor Clamping

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F06%3A03120024" target="_blank" >RIV/68407700:21230/06:03120024 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Making Radiance and Irradiance Caching Practical: Adaptive Caching and Neighbor Clamping

  • Original language description

    Radiance and irradiance caching are efficient global illumination algorithms based on interpolating indirect illumination from a sparse set of cached values. In this paper we propose an adaptive algorithm for guiding spatial density of the cached valuesin radiance and irradiance caching. The density is adapted to the rate of change of indirect illumination in order to avoid visible interpolation artifacts and produce smooth interpolated illumination. In addition, we discuss some practical problems arising in the implementation of radiance and irradiance caching, and propose techniques for solving those problems. Namely, the neighbor clamping heuristic is proposed as a robust means for detecting small sources of indirect illumination and for dealing with problems caused by ray leaking through small gaps between adjacent polygons.

  • Czech name

    Není k dispozici

  • Czech description

    Úschova záře a ozáření jsou algoritmy pro výpočet globálního osvětlení založené na interpolaci nepřímého osvětlení z několika uschovaných hodnot. V tomto článku navrhujeme adaptivní algoritmus pro řízení prostorové hustoty uschovaných hodnot osvětlení. Jejich hustota je přizpůsobena míře změny osvětlení za účelem odstranění viditelných chyb interpolace. Navíc diskutujeme některá úskalí praktické implementace algoritmů úschova záře a ozáření, a navrhujeme techniky pro jejich překonání. Konkrétně jde o heuristiku nazvanou &#8222;zmenšovaní sousedů&#8220;, jež slouží jako robustní prostředek pro detekování malých zdrojů nepřímého osvětlení a pro vypořádání se s problémy způsobenými unikáním sekundárních paprsků skrze mezery mezi přilehlými polygony.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Center of Computer Graphics</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Rendering Techniques 2006

  • ISBN

    3-905673-35-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    127-138

  • Publisher name

    Eurographics Association

  • Place of publication

    Aire-la-Ville

  • Event location

    Nicosia

  • Event date

    Jun 26, 2006

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article