All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Turbulence Modelling for Attitude Evaluation Purposes

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03146845" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:03146845 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Turbulence Modelling for Attitude Evaluation Purposes

  • Original language description

    This paper deals with modelling methods used to develop a suitable turbulence model for a conventional Kalman filter. The Kalman filter serves in this case as an estimator for aircraft attitude evaluation that is based on a new approach of gravitationalacceleration sensing. Hence, the designed turbulence model was augmented with accelerometer noise models. These noise models were created according to power spectral density analysis of their output signals. The influence of turbulence on the accelerometer signal as well as the sensor bias and drift were successfully compensated to obtain the desired gravitational component of the acceleration. The signal was estimated with satisfactory precision and evaluated by the Kalman filter covariance analysis.

  • Czech name

    Modelování turbulencí za účelem vyhodnocení úhlů náklonu

  • Czech description

    Tento dokument pojednává o metodách matematického modelování použitých k vývoji vhodného modelu turbulencí pro Kalmanův filtr. Kalmanův filtr v tomto případě slouží jako estimátor úhlů náklonu letadla, který je postaven na novém postupu měření a vyhodnocování gravitačního zrychlení. Z tohoto důvodu byl navržený model turbulencí sloučen s modely šumu akcelerometrů. Tyto šumové modely byly navrženy na základě analýzy výkonové spektrální hustoty jejich výstupních signálů. Vliv turbulencí na signál akcelerometru stejně jako bias a drift senzoru byly ve výsledku kompenzovány, aby bylo možné získat požadovanou složku gravitačního zrychlení. Signál byl odhadnut s uspokojivou přesností a vyhodnocen pomocí kovarianční analýzy Kalmanova filtru.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník z 8. mezinárodní vědecké konference Měření, diagnostika a spolehlivost palubních soustav letadel

  • ISBN

    978-80-7231-555-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita obrany, Fakulta vojenských technologií

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Oct 22, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article