All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Virtual model of the sorter of balls for distant education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03148949" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:03148949 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Virtual model of the sorter of balls for distant education

  • Original language description

    The application is virtual model with OpenGL visualization, which is virtual equivalent to the real education model of a sorter of balls. Students are in the contact with reality because they can test their solution with the real system. The virtual model is controlled by the same PLC program created in CoDeSys programming environment as the real model, but it offers more advantages. Students can view behavior of their control programs by playing or single stepping forward and backward in time, which ismore illustrative. The virtual model economizes energy and resources in laboratories. It makes education not only cheaper but more attractive, because students can use the model from their homes and perform a part of their tasks in any time without travelling to school.

  • Czech name

    Virtuální model třídění míčků pro vzdálenou výuku

  • Czech description

    Aplikační výsledek představuje vytvoření virtuálního model s OpenGL vizualizací. Model je protějšek k reálnému fyzikálnímu výukovému modelu. Řídí se stejným PLC programem jak reálný model, avšak oproti němu má mnoho výhod. Studenti neztrácejí kontakt s realitou, protože pořád si mohou otestovat svá řešení na realitě, avšak na druhou stranu mohou část své práce s výhodou provést na virtuálním protějšku, který nabízí řadu možností navíc ve formě vracení se v čase a přehrávání záznamů. Současně šetří energie spotřebovanou v laboratoři a prodlužuje se životnost reálného modelu. Model tak nejen zlevňuje výuku, ale dělá i mnohem atraktivnější, protože studenti mohou své úkoly provádět doma v kterémkoliv čase bez cestování do školy.

Classification

  • Type

    R - Software

  • CEP classification

    BC - Theory and management systems

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/2C06010" target="_blank" >2C06010: Environment for the distant learning and on-line multimedia education</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    K13135

  • Technical parameters

    C#.NET, OpenGL

  • Economical parameters

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    ČVUT FEL, Katedra řídicí techniky