Economic behavior: Stories about peoples, firms and government budget
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00213609" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00213609 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/26482789:_____/13:#0000348
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ekonomické chování. Příběhy o lidech, firmách a hospodaření vlády. Díl I. Chování spotřebitelů a výrobců
Original language description
Ekonomie je věda o chování lidí, firem a vlád. Základními principy ekonomického myšlení jsou princip porovnání nákladů a prospěchu a princip rozhodování na základě mezních hodnot. Chování podle těchto principu se označuje jako racionální a znamená, že určitou činnost by měli jedinci, firmy i vlády vykonávat jen tehdy, když dodatečný prospěch z ní je větší nebo alespoň stejný jako dodatečné náklady na ni vynaložené. Náklady musí zahrnovat též cenu příležitosti. Racionálně se chovající spotřebitel porovnává užitek, který mu přináší zakoupené zboží s cenou, kterou za jeho koupi musí zaplatit. Cílem činnosti firmy je dosažení maximálního celkového ekonomického zisku, tj. rozdílu mezi celkovým příjmem a celkovými náklady. Na dokonale konkurenčním trhu jsoufirmy příjemci ceny zboží, které nabízejí, rozhodují pouze o množství zboží, které budou vyrábět. Protikladem je monopol, kde jen jedna firma, která stanoví cenu pro své produkty v souladu s poptávkovou křivkou. V reálném životě se setkáv
Czech name
Ekonomické chování. Příběhy o lidech, firmách a hospodaření vlády. Díl I. Chování spotřebitelů a výrobců
Czech description
Ekonomie je věda o chování lidí, firem a vlád. Základními principy ekonomického myšlení jsou princip porovnání nákladů a prospěchu a princip rozhodování na základě mezních hodnot. Chování podle těchto principu se označuje jako racionální a znamená, že určitou činnost by měli jedinci, firmy i vlády vykonávat jen tehdy, když dodatečný prospěch z ní je větší nebo alespoň stejný jako dodatečné náklady na ni vynaložené. Náklady musí zahrnovat též cenu příležitosti. Racionálně se chovající spotřebitel porovnává užitek, který mu přináší zakoupené zboží s cenou, kterou za jeho koupi musí zaplatit. Cílem činnosti firmy je dosažení maximálního celkového ekonomického zisku, tj. rozdílu mezi celkovým příjmem a celkovými náklady. Na dokonale konkurenčním trhu jsoufirmy příjemci ceny zboží, které nabízejí, rozhodují pouze o množství zboží, které budou vyrábět. Protikladem je monopol, kde jen jedna firma, která stanoví cenu pro své produkty v souladu s poptávkovou křivkou. V reálném životě se setkáv
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-87681-00-8
Number of pages
181
Publisher name
A plus
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—