All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Economic behavior: Stories about peoples, firms and government budget

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00213609" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00213609 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/26482789:_____/13:#0000348

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ekonomické chování. Příběhy o lidech, firmách a hospodaření vlády. Díl I. Chování spotřebitelů a výrobců

  • Original language description

    Ekonomie je věda o chování lidí, firem a vlád. Základními principy ekonomického myšlení jsou princip porovnání nákladů a prospěchu a princip rozhodování na základě mezních hodnot. Chování podle těchto principu se označuje jako racionální a znamená, že určitou činnost by měli jedinci, firmy i vlády vykonávat jen tehdy, když dodatečný prospěch z ní je větší nebo alespoň stejný jako dodatečné náklady na ni vynaložené. Náklady musí zahrnovat též cenu příležitosti. Racionálně se chovající spotřebitel porovnává užitek, který mu přináší zakoupené zboží s cenou, kterou za jeho koupi musí zaplatit. Cílem činnosti firmy je dosažení maximálního celkového ekonomického zisku, tj. rozdílu mezi celkovým příjmem a celkovými náklady. Na dokonale konkurenčním trhu jsoufirmy příjemci ceny zboží, které nabízejí, rozhodují pouze o množství zboží, které budou vyrábět. Protikladem je monopol, kde jen jedna firma, která stanoví cenu pro své produkty v souladu s poptávkovou křivkou. V reálném životě se setkáv

  • Czech name

    Ekonomické chování. Příběhy o lidech, firmách a hospodaření vlády. Díl I. Chování spotřebitelů a výrobců

  • Czech description

    Ekonomie je věda o chování lidí, firem a vlád. Základními principy ekonomického myšlení jsou princip porovnání nákladů a prospěchu a princip rozhodování na základě mezních hodnot. Chování podle těchto principu se označuje jako racionální a znamená, že určitou činnost by měli jedinci, firmy i vlády vykonávat jen tehdy, když dodatečný prospěch z ní je větší nebo alespoň stejný jako dodatečné náklady na ni vynaložené. Náklady musí zahrnovat též cenu příležitosti. Racionálně se chovající spotřebitel porovnává užitek, který mu přináší zakoupené zboží s cenou, kterou za jeho koupi musí zaplatit. Cílem činnosti firmy je dosažení maximálního celkového ekonomického zisku, tj. rozdílu mezi celkovým příjmem a celkovými náklady. Na dokonale konkurenčním trhu jsoufirmy příjemci ceny zboží, které nabízejí, rozhodují pouze o množství zboží, které budou vyrábět. Protikladem je monopol, kde jen jedna firma, která stanoví cenu pro své produkty v souladu s poptávkovou křivkou. V reálném životě se setkáv

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-87681-00-8

  • Number of pages

    181

  • Publisher name

    A plus

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book