Telemetric system for increasing safety of operation of ultralight airplanes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00221074" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00221074 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0027/uv027178.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0027/uv027178.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Telemetrický systém pro zvýšení bezpečnosti provozu ultralehkých letounů
Original language description
Tento užitný vzor popisuje telemetrický systém pro zvýšení bezpečnosti provozu malých civilních letounů. Systém je schopný automaticky detekovat další letouny ve svém okolí na základě (i) komunikace s letouny vybavenými stejným systémem a (ii) detekce okolních letounů prostřednictvím radio-telemetrických zařízení. Funkcionalita palubního zařízení EFIS/EMS typu glass cockpit je rozšířena o schopnost detekce kolizních situací a predikci těchto situací ve střednědobém horizontu. Tato detekce je založena navzájemné výměně letových trajektorií mezi letouny v případě vybavení stejným typem telemetrického systému a na základě predikce trajektorie v ostatních případech. Návrh řešení kolizní situace je pilotovi prezentován prostřednictvím grafického uživatelského rozhraní.
Czech name
Telemetrický systém pro zvýšení bezpečnosti provozu ultralehkých letounů
Czech description
Tento užitný vzor popisuje telemetrický systém pro zvýšení bezpečnosti provozu malých civilních letounů. Systém je schopný automaticky detekovat další letouny ve svém okolí na základě (i) komunikace s letouny vybavenými stejným systémem a (ii) detekce okolních letounů prostřednictvím radio-telemetrických zařízení. Funkcionalita palubního zařízení EFIS/EMS typu glass cockpit je rozšířena o schopnost detekce kolizních situací a predikci těchto situací ve střednědobém horizontu. Tato detekce je založena navzájemné výměně letových trajektorií mezi letouny v případě vybavení stejným typem telemetrického systému a na základě predikce trajektorie v ostatních případech. Návrh řešení kolizní situace je pilotovi prezentován prostřednictvím grafického uživatelského rozhraní.
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
JD - Use of computers, robotics and its application
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA01030847" target="_blank" >TA01030847: Telemetric systems and control algorithms for increased safety of light civil aircraft</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
27178
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
—
Owner name
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta elektrotechnická; F AIR spol. s r.o.; TL elektronic a.s.
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence