Control Algorithm for Electric or Hybrid Vehicle
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00225940" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00225940 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Algoritmus řízení elektrického nebo hybridního pohonu vozidla
Original language description
Software slouží pro optimalizaci spotřeby elektrické energie elektromobilu. Hlavní částí je matematický model elektromobilu realizovaný v prostředí MATLAB/Simulink. Model pracuje s jedním elektrickým motorem (max. výkon 85kW) a jedním battery packem (24kWh, 300V). Model respektuje účinnost baterií jak ve zdrojovém, tak rekuperačním módu. Model také respektuje účinnost elektromotoru i střídače. Vstupními signály programu je informace o poloze pedálu nebo referenční rychlosti a úhel sklonu vozovky. Výstupem jsou aktuální elektrický výkon, stav nabití akumulátoru, ujetá dráha, rychlost vozidla, otáčky motoru a kroutící moment motoru. Optimalizační část je naprogramovaná v jazyce C# na platformě G400 od výrobce GHI Electronics. Pro optimalizaci se je použit zjednodušený model elektrického vozidla. Data z GPS přijímače (pozice, výška a rychlost) jsou využita pro záznam dráhy. První částí optimalizace je zpracování dat z GPS metodou RDP (Ramer-Douglas-Peucker). Tento algoritmus vytvoří tabul
Czech name
Algoritmus řízení elektrického nebo hybridního pohonu vozidla
Czech description
Software slouží pro optimalizaci spotřeby elektrické energie elektromobilu. Hlavní částí je matematický model elektromobilu realizovaný v prostředí MATLAB/Simulink. Model pracuje s jedním elektrickým motorem (max. výkon 85kW) a jedním battery packem (24kWh, 300V). Model respektuje účinnost baterií jak ve zdrojovém, tak rekuperačním módu. Model také respektuje účinnost elektromotoru i střídače. Vstupními signály programu je informace o poloze pedálu nebo referenční rychlosti a úhel sklonu vozovky. Výstupem jsou aktuální elektrický výkon, stav nabití akumulátoru, ujetá dráha, rychlost vozidla, otáčky motoru a kroutící moment motoru. Optimalizační část je naprogramovaná v jazyce C# na platformě G400 od výrobce GHI Electronics. Pro optimalizaci se je použit zjednodušený model elektrického vozidla. Data z GPS přijímače (pozice, výška a rychlost) jsou využita pro záznam dráhy. První částí optimalizace je zpracování dat z GPS metodou RDP (Ramer-Douglas-Peucker). Tento algoritmus vytvoří tabul
Classification
Type
R - Software
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Josef Bozek Competence Centre for Automotive Industry</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
EV-TrackOptimizer
Technical parameters
Software se skládá z matematického modelu elektrického vozidla vytvořeného v prostředí MATLAB/Simulink a optimalizační části vytvořené v prostředí Visual Studio 2010 pro platformu G400 společnosti GHI Electronics.
Economical parameters
Optimalizační software pro elektrická vozidla je navržen pro řešení problému minimalizace spotřeby elektrické energie potřebné předem známe trasy. Software umožňuje dosažení až pětiprocentní úspory energie v závislosti na charkteru trasy a vnějších podmínkách.
Owner IČO
68407700
Owner name
ČVUT FEL Katedra pohonů a trakce