ENERGETIKA
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00334600" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00334600 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.aem.cz/casopis-energetika" target="_blank" >http://www.aem.cz/casopis-energetika</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výhody bateriového úložiště pro nabíjení elektromobilů
Original language description
V souladu s cíli EU 2030 se snižování emisí skleníkových plynů stává stále naléhavějším. Všechny zúčastněné skupiny budou muset hledat řešení, jak dosáhnout snížení emisí skleníkových plynů napříč odvětvími - nejen ve výrobě elektřiny a tepla, ale také ve veřejném a zejména soukromém sektoru dopravy. Aktivně by se měla změnit především oblast nových vozidel. Evropský parlament uvedl, že 40% nových automobilů bude do roku 2030 dosahovat nulových nebo velmi nízkých emisí. S přihlédnutím k předpokládanému rostoucímu trendu elektromobilů bude důležité najít vhodné lokality pro nabíjecí místa. Při výběru nabíjecích míst by měla být zohledněna stávající dopravní infrastruktura i kapacita a možnosti energetické sítě, do které budou doplněny nabíjecí stanice. Stávající literatura a výzkum se dosud zaměřovaly především na umístění nabíjecích stanic v primárních dopravních uzlech, jako jsou čerpací stanice podél dálnic a silnic mezi městy. Minimálně však zvažovaly skutečnost, že v první etapě bude většina elektromobilů využívána pro městskou a příměstskou dopravu. Tento předpoklad využití elektromobilů primárně v městském provozu vychází z parametrů současných baterií elektromobilů a malé vzdálenosti, které jsou elektromobily schopny dosáhnout.
Czech name
Výhody bateriového úložiště pro nabíjení elektromobilů
Czech description
V souladu s cíli EU 2030 se snižování emisí skleníkových plynů stává stále naléhavějším. Všechny zúčastněné skupiny budou muset hledat řešení, jak dosáhnout snížení emisí skleníkových plynů napříč odvětvími - nejen ve výrobě elektřiny a tepla, ale také ve veřejném a zejména soukromém sektoru dopravy. Aktivně by se měla změnit především oblast nových vozidel. Evropský parlament uvedl, že 40% nových automobilů bude do roku 2030 dosahovat nulových nebo velmi nízkých emisí. S přihlédnutím k předpokládanému rostoucímu trendu elektromobilů bude důležité najít vhodné lokality pro nabíjecí místa. Při výběru nabíjecích míst by měla být zohledněna stávající dopravní infrastruktura i kapacita a možnosti energetické sítě, do které budou doplněny nabíjecí stanice. Stávající literatura a výzkum se dosud zaměřovaly především na umístění nabíjecích stanic v primárních dopravních uzlech, jako jsou čerpací stanice podél dálnic a silnic mezi městy. Minimálně však zvažovaly skutečnost, že v první etapě bude většina elektromobilů využívána pro městskou a příměstskou dopravu. Tento předpoklad využití elektromobilů primárně v městském provozu vychází z parametrů současných baterií elektromobilů a malé vzdálenosti, které jsou elektromobily schopny dosáhnout.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50202 - Applied Economics, Econometrics
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Energetika
ISSN
0375-8842
e-ISSN
—
Volume of the periodical
69
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
250-253
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—