A method for estimating the slope of the adhesion characteristic of a rail vehicle at a working point and apparatus for the method
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00339140" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00339140 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2019-526&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2019-526&plang=CS</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Způsob pro odhad sklonu adhezní charakteristiky kolejového vozidla v pracovním bodě a zařízení pro provádění tohoto způsobu
Original language description
Způsob pro odhad sklonu adhezní charakteristiky kolejového vozidla v pracovním bodě zahrnuje: - generování okamžitých hodnot odhadovaného momentu (Tδ) tak, že odhadovaný moment (Tδ) má stejnosměrnou složku úměrnou vstupnímu parametru (TR) a střídavou složku úměrnou periodickému budicímu signálu (ΔTER). Prostřednictvím číslicového zpracování se získá hodnota odhadnutého modulu (MTest) momentu a hodnota odhadnutého fázového posuvu (PTest) momentu vůči synchronizačnímu signálu (Sync), a - získávání okamžitých hodnot úhlové rychlosti (ω) otáčení trakčního motoru nebo poháněné nápravy nebo poháněného kola. Prostřednictvím číslicového zpracování se získá hodnota odhadnutého modulu (Mωest) uhlové rychlosti a hodnota odhadnutého fázového posuvu (Pωest) úhlové rychlosti (ω) otáčení vůči synchronizačnímu signálu (Sync). Odečtením (PTest) - (Pωest) se získá rozdíl (ΔP) fázových posuvů na mechanické části pohonu, který je v důsledku její nelinearity úměrný odhadovanému sklonu (best) adhézní charakteristiky. Je navrženo také zařízení pro provádění tohoto způsobu. ### Patent využíván vlastníkem.
Czech name
Způsob pro odhad sklonu adhezní charakteristiky kolejového vozidla v pracovním bodě a zařízení pro provádění tohoto způsobu
Czech description
Způsob pro odhad sklonu adhezní charakteristiky kolejového vozidla v pracovním bodě zahrnuje: - generování okamžitých hodnot odhadovaného momentu (Tδ) tak, že odhadovaný moment (Tδ) má stejnosměrnou složku úměrnou vstupnímu parametru (TR) a střídavou složku úměrnou periodickému budicímu signálu (ΔTER). Prostřednictvím číslicového zpracování se získá hodnota odhadnutého modulu (MTest) momentu a hodnota odhadnutého fázového posuvu (PTest) momentu vůči synchronizačnímu signálu (Sync), a - získávání okamžitých hodnot úhlové rychlosti (ω) otáčení trakčního motoru nebo poháněné nápravy nebo poháněného kola. Prostřednictvím číslicového zpracování se získá hodnota odhadnutého modulu (Mωest) uhlové rychlosti a hodnota odhadnutého fázového posuvu (Pωest) úhlové rychlosti (ω) otáčení vůči synchronizačnímu signálu (Sync). Odečtením (PTest) - (Pωest) se získá rozdíl (ΔP) fázových posuvů na mechanické části pohonu, který je v důsledku její nelinearity úměrný odhadovanému sklonu (best) adhézní charakteristiky. Je navrženo také zařízení pro provádění tohoto způsobu. ### Patent využíván vlastníkem.
Classification
Type
P - Patent
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
308117
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
Nov 27, 2019
Owner name
České vysoké učení technické v Praze
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence