High power multilayer BLDC motor
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F21%3A00354322" target="_blank" >RIV/68407700:21230/21:00354322 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Multistatorový BLDC motoru vysokého výkonu
Original language description
Využívá dvě jádra statoru motoru, která jsou vyrobena z transformátorového železa o vnějším průměru 100 mm a výškou 20 mm. Jádra mají 36 pólů a celkem použitou dvou jader, tedy dvou pater. Každé patro má 3 fáze, každá fáze má přitom 12 pólů. Vinutí jsou spojena paralelně pro zmenšení odporu vinutí a omezení tepelných ztrát. Cívka je tvořena tepelně odolným smaltovým drátem o průměru 0,425 mm a obsahuje 55 závitů/pól. Po namotání jsou všechna vinutí pod vakuem tepelně ošetřena zalévací hmotou pro zlepšení odvodu tepla a zvýšení mechanické pevnosti. V rotoru jsou použity v současné době nejsilnější magnety typu N52. Pro zvýšení jejich magnetické síly a zlepšení chlazení při náhřevu jsou magnety obloženy speciálními figurovými magnetickými stínicími prstenci. Tyto jsou vyrobeny z transformátorového železa, magnety jsou do nich vlepovány speciálním tepelně vodivým lepidlem a mají tak vylepšený systém odvodu tepla. Tyto sítnicí prstence také značně zmenšují magnetické rušení při práci motoru a dodávají konstrukci mechanickou pevnost. Navíc je rotor motoru uložen ve dvou vysokorychlostních ložiskách série 79хх, která zajišťují spolehlivou fixaci v rychlostech až 16 000 otáček/min
Czech name
Multistatorový BLDC motoru vysokého výkonu
Czech description
Využívá dvě jádra statoru motoru, která jsou vyrobena z transformátorového železa o vnějším průměru 100 mm a výškou 20 mm. Jádra mají 36 pólů a celkem použitou dvou jader, tedy dvou pater. Každé patro má 3 fáze, každá fáze má přitom 12 pólů. Vinutí jsou spojena paralelně pro zmenšení odporu vinutí a omezení tepelných ztrát. Cívka je tvořena tepelně odolným smaltovým drátem o průměru 0,425 mm a obsahuje 55 závitů/pól. Po namotání jsou všechna vinutí pod vakuem tepelně ošetřena zalévací hmotou pro zlepšení odvodu tepla a zvýšení mechanické pevnosti. V rotoru jsou použity v současné době nejsilnější magnety typu N52. Pro zvýšení jejich magnetické síly a zlepšení chlazení při náhřevu jsou magnety obloženy speciálními figurovými magnetickými stínicími prstenci. Tyto jsou vyrobeny z transformátorového železa, magnety jsou do nich vlepovány speciálním tepelně vodivým lepidlem a mají tak vylepšený systém odvodu tepla. Tyto sítnicí prstence také značně zmenšují magnetické rušení při práci motoru a dodávají konstrukci mechanickou pevnost. Navíc je rotor motoru uložen ve dvou vysokorychlostních ložiskách série 79хх, která zajišťují spolehlivou fixaci v rychlostech až 16 000 otáček/min
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
BLDC-MOTOR-UAV-2021-v02
Numerical identification
BLDC-MOTOR-UAV-2021-v02
Technical parameters
Dvoupatrový BLDC motor s 36 póly a 38 magnety na každém patře. Průměr 100 mm, výška patra 20 mm. Průměr drátu 0,425 mm a 55 závitů/pól 6x Hall senzor + 3x teplotní senzor Otáčky 0-16 000 RPM Pracovní napětí (6-150)VDC Proudový rozsah do 200 A
Economical parameters
cena HW prototypového vzorku cca 100 000 Kč
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
České vysoké učení technické v Praze / FEL / katedra měření
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Web page
—