All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pedestrians' and Cyclists' Mutual Conflicts on Jointly Shared Communications

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F04%3A06104156" target="_blank" >RIV/68407700:21260/04:06104156 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Pedestrians' and Cyclists' Mutual Conflicts on Jointly Shared Communications

  • Original language description

    One of the necessities of cycling transport planning is designing such traffic infrastructure to minimize conflicts among cyclists and other traffic participants. So far half solved tasks for the present that was object of our research, are volume limitsfor suitability assessment propriety for mixed traffic of cyclists with pedestrians. Considering to the fact, that other traffic participants are less accustomed to cyclists in comparison with some countries of Europe, we verified these marginal intensity values by own investigation of interactions between pedestrians and cyclists on them, that showed needfulness to make these criterions for mixed traffic of cyclists and pedestrians more strict. This research was practised in dependence on density of pedestrians on chosen area too, designed for cycling traffic as well, that looks such as more objective criterion for the present than intensity for establishment review of mixed traffic of pedestrians and cyclists.

  • Czech name

    Vzájemné konflikty cyklistů a chodců na komunikacích s jejich smíšeným provozem

  • Czech description

    Jednou z nutností při navrhování cyklistické dopravy je návrh takové dopravní infrastruktury, aby byly minimalizovány konflikty mezi cyklisty a ostatními účastníky dopravy. Jedním z cílů našeho výzkumu bylo stanovení omezujících kritérií pro zavedení sloučeného provozu chodců a cyklistů. S ohledem na skutečnost, že jiní účastníci dopravy jsou u nás na cyklisty méně zvyklí než v některých jiných evropských zemích, byly vyhodnocovány tyto hodnoty intenzit na základě vlastního průzkumu vzájemných konfliktůcyklistů a chodců. Výzkum byl proveden rovněž v závislosti na hustotě chodců na vybraném úseku používané komunikace se sloučeným provozem chodců a cyklistů, která se ukázala jako mnohem více objektivní kritérium (ve srovnání s intenzitou) pro zavedení sloučeného provozu chodců a cyklistů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AP - Municipal, regional and transportation planning

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    10th World Conference on Transport Research - abstract book

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    2

  • Pages from-to

    139-140

  • Publisher name

    ITU

  • Place of publication

    Istanbul

  • Event location

    Istanbul

  • Event date

    Jul 4, 2004

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article