Pedestrians' and Cyclists' Mutual Conflicts on Jointly Shared Communications
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F04%3A06104157" target="_blank" >RIV/68407700:21260/04:06104157 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Pedestrians' and Cyclists' Mutual Conflicts on Jointly Shared Communications
Original language description
One of the necessities of cycling transport planning is designing such traffic infrastructure to minimize conflicts among cyclists and other traffic participants. So far half solved tasks for the present that was object of our research, are volume limitsfor suitability assessment propriety for mixed traffic of cyclists with pedestrians. Considering to the fact, that other traffic participants are less accustomed to cyclists in comparison with some countries of Europe, we verified these marginal intensity values by own investigation of interactions between pedestrians and cyclists on them, that showed needfulness to make these criterions for mixed traffic of cyclists and pedestrians more strict. This research was practised in dependence on density of pedestrians on chosen area too, designed for cycling traffic as well, that looks such as more objective criterion for the present than intensity for establishment review of mixed traffic of pedestrians and cyclists.
Czech name
Vzájemné konflikty cyklistů a chodců na komunikacích s jejich smíšeným provozem
Czech description
Jednou z nutností při navrhování cyklistické dopravy je návrh takové dopravní infrastruktury, aby byly minimalizovány konflikty mezi cyklisty a ostatními účastníky dopravy. Jedním z cílů našeho výzkumu bylo stanovení omezujících kritérií pro zavedení sloučeného provozu chodců a cyklistů. S ohledem na skutečnost, že jiní účastníci dopravy jsou u nás na cyklisty méně zvyklí než v některých jiných evropských zemích, byly vyhodnocovány tyto hodnoty intenzit na základě vlastního průzkumu vzájemných konfliktůcyklistů a chodců. Výzkum byl proveden rovněž v závislosti na hustotě chodců na vybraném úseku používané komunikace se sloučeným provozem chodců a cyklistů, která se ukázala jako mnohem více objektivní kritérium (ve srovnání s intenzitou) pro zavedení sloučeného provozu chodců a cyklistů.
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Place of publication
Istanbul
Publisher/client name
—
Version
—
Carrier ID
neuvedeno