All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Decision Criteria of Carriers in Freight Transport

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F07%3A06135280" target="_blank" >RIV/68407700:21260/07:06135280 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozhodovací kritéria přepravců v nákladní dopravě

  • Original language description

    Analýza faktorů ovlivňujících poptávku po jednotlivých druzích dopravy byla zaměřena na osobní a nákladní dopravu. Z analýzy osobní dopravy je zřejmé, že na příklon k IAD má vliv i zvyšující se životní úroveň, kde je zřejmý vztah mezi výkonem IAD a HDP na obyvatele v jednotlivých zemích Evropy. Vzrůstající výkon IAD tak ubírá cestující veřejné dopravě, což ilustruje i vývoj hybnosti v letech 1995 - 2004, kdy počet jízd na obyvatele mírně klesal a měnilo se pouze rozložení výkonů mezi veřejnou dopravu aindividuální. Z průzkumu mezi přepravci v nákladní dopravě vyplynulo, že přepravci při volbě dopravce kalkulují s celou řadou faktorů. I když se cena přepravy ukázala jako nejdůležitější faktor, ostatní kritéria jako rychlost, dostupnost, časová jistotadodání a bezpečnost jsou srovnatelnými rozhodovacími faktory. Kvalitativní faktory se ukázaly jako hlavní překážka možného převedení části přepravního výkonu ze silniční dopravy na železnici.

  • Czech name

    Rozhodovací kritéria přepravců v nákladní dopravě

  • Czech description

    Analýza faktorů ovlivňujících poptávku po jednotlivých druzích dopravy byla zaměřena na osobní a nákladní dopravu. Z analýzy osobní dopravy je zřejmé, že na příklon k IAD má vliv i zvyšující se životní úroveň, kde je zřejmý vztah mezi výkonem IAD a HDP na obyvatele v jednotlivých zemích Evropy. Vzrůstající výkon IAD tak ubírá cestující veřejné dopravě, což ilustruje i vývoj hybnosti v letech 1995 - 2004, kdy počet jízd na obyvatele mírně klesal a měnilo se pouze rozložení výkonů mezi veřejnou dopravu aindividuální. Z průzkumu mezi přepravci v nákladní dopravě vyplynulo, že přepravci při volbě dopravce kalkulují s celou řadou faktorů. I když se cena přepravy ukázala jako nejdůležitější faktor, ostatní kritéria jako rychlost, dostupnost, časová jistotadodání a bezpečnost jsou srovnatelnými rozhodovacími faktory. Kvalitativní faktory se ukázaly jako hlavní překážka možného převedení části přepravního výkonu ze silniční dopravy na železnici.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Cestná a mestská doprava a trvaĺoudržatelný rozvoj (CDMTUR 2007)

  • ISBN

    978-80-8070-759-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    205-211

  • Publisher name

    Žilinská univerzita

  • Place of publication

    Žilina

  • Event location

    Žilina

  • Event date

    Oct 30, 2007

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article