All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Road Traffic Accidents with the Intension of Culvert Face Collisions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F10%3A00170444" target="_blank" >RIV/68407700:21260/10:00170444 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dopravní nehody s nárazy na čela propustků

  • Original language description

    Problematika snižování účinků nárazů (dopravních nehod) na cestující se dosud řešila převážně cestou optimalizace deformačních zón vozidel a konstrukcí zádržných systémů ve vozidlech. Značná rezerva je ve snížení agresivity pevných překážek. Agresivita je dána pevností a tvrdostí překážky a z toho plynoucí potenciální tvrdosti nárazu. Skupinu pevných překážek představují čela sjezdů v odvodňovacích příkopech. Samostatný sjezd v blízkosti jízdního pruhu nebývá na první pohled viditelný, a proto řidič přimimořádné situaci - jakou může být úhybný manévr - nepočítá s možností nárazu na umělou překážku. Podrobná analýza vybraných dopravních nehod a průzkum stavby samostatných sjezdů vedl k návrhu opatření ke snížení následků při nárazu automobilu na čelo samostatného sjezdů. Jedním z opatření byl i návrh zcela nové koncepce stavby samostatného sjezdu s integrovanou deformační zónou. Inovativní řešení bylo přijato jako Užitný vzor č. přihlášky 2009 - 21117.

  • Czech name

    Dopravní nehody s nárazy na čela propustků

  • Czech description

    Problematika snižování účinků nárazů (dopravních nehod) na cestující se dosud řešila převážně cestou optimalizace deformačních zón vozidel a konstrukcí zádržných systémů ve vozidlech. Značná rezerva je ve snížení agresivity pevných překážek. Agresivita je dána pevností a tvrdostí překážky a z toho plynoucí potenciální tvrdosti nárazu. Skupinu pevných překážek představují čela sjezdů v odvodňovacích příkopech. Samostatný sjezd v blízkosti jízdního pruhu nebývá na první pohled viditelný, a proto řidič přimimořádné situaci - jakou může být úhybný manévr - nepočítá s možností nárazu na umělou překážku. Podrobná analýza vybraných dopravních nehod a průzkum stavby samostatných sjezdů vedl k návrhu opatření ke snížení následků při nárazu automobilu na čelo samostatného sjezdů. Jedním z opatření byl i návrh zcela nové koncepce stavby samostatného sjezdu s integrovanou deformační zónou. Inovativní řešení bylo přijato jako Užitný vzor č. přihlášky 2009 - 21117.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků Junior Forensic Science Brno 2010

  • ISBN

    978-80-214-4090-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Vysoké učení technické v Brně - Ústav soudního inženýrství

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Apr 29, 2010

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article