Road Traffic Accidents with Culvert Face Collisions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F10%3A00177731" target="_blank" >RIV/68407700:21260/10:00177731 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dopravní nehody s nárazy na čela propustků
Original language description
Problematika snižování účinků nárazů (dopravních nehod) na cestující se dosud řešila převážně cestou optimalizace deformačních zón vozidel a konstrukcí zádržných systémů ve vozidlech. Agresivita je dána pevností a tvrdostí překážky a z toho plynoucí potenciální tvrdosti nárazu. Ze statistik plyne, že dopravní nehody s pevnou překážkou tvoří přibližně jednu šestinu všech nehod v daném roce, ale mají na svědomí čtvrtinu obětí. Skupinu pevných překážek představují čela sjezdů v odvodňovacích příkopech. Samostatný sjezd v blízkosti jízdního pruhu nebývá na první pohled viditelný, a proto řidič při mimořádné situaci - jakou může být úhybný manévr - nepočítá s možností nárazu na umělou překážku. Podrobná analýza vybraných dopravních nehod a průzkum stavby samostatných sjezdů vedl k návrhu opatření ke snížení následků při nárazu automobilu na čelo samostatného sjezdů. Jedním z opatření byl i návrh zcela nové koncepce stavby samostatného sjezdu s integrovanou deformační zónou.
Czech name
Dopravní nehody s nárazy na čela propustků
Czech description
Problematika snižování účinků nárazů (dopravních nehod) na cestující se dosud řešila převážně cestou optimalizace deformačních zón vozidel a konstrukcí zádržných systémů ve vozidlech. Agresivita je dána pevností a tvrdostí překážky a z toho plynoucí potenciální tvrdosti nárazu. Ze statistik plyne, že dopravní nehody s pevnou překážkou tvoří přibližně jednu šestinu všech nehod v daném roce, ale mají na svědomí čtvrtinu obětí. Skupinu pevných překážek představují čela sjezdů v odvodňovacích příkopech. Samostatný sjezd v blízkosti jízdního pruhu nebývá na první pohled viditelný, a proto řidič při mimořádné situaci - jakou může být úhybný manévr - nepočítá s možností nárazu na umělou překážku. Podrobná analýza vybraných dopravních nehod a průzkum stavby samostatných sjezdů vedl k návrhu opatření ke snížení následků při nárazu automobilu na čelo samostatného sjezdů. Jedním z opatření byl i návrh zcela nové koncepce stavby samostatného sjezdu s integrovanou deformační zónou.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Pozemní komunikace 2010
ISBN
978-80-01-04582-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
ČVUT, Fakulta stavební
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Jun 17, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—