Why the Czech Republic Does Need High-Speed Railway
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00184330" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00184330 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Proč Česká republika potřebuje vysokorychlostní železnici
Original language description
Na rozdíl od české silniční sítě, která i za minulého režimu výstavbou dálnic a kapacitních komunikací kopírovala západní dopravní trendy, železniční síť v ČR zaostává a za dálnicemi je opožděna až o 50 let. Česká železnice postrádá ekvivalent dálnic a současné hlavní tratě jsou modernizované tratě z 19. století, trasované pro parní lokomotivy. Po propojení velkých měst dálniční sítí jsou u nás vlaky pomalejší oproti osobnímu automobilu, u mezinárodních relací dokonce výrazně. Článek se zabývá nejčastějšími mýty, které provázejí diskuzi o stavbě vysokorychlostních tratí. Příkladem takových mýtů jsou "Česká republika je příliš malá pro vysokorychlostní vlaky" nebo "Vysokorychlostní železnice je extrémně drahá a energeticky náročná".
Czech name
Proč Česká republika potřebuje vysokorychlostní železnici
Czech description
Na rozdíl od české silniční sítě, která i za minulého režimu výstavbou dálnic a kapacitních komunikací kopírovala západní dopravní trendy, železniční síť v ČR zaostává a za dálnicemi je opožděna až o 50 let. Česká železnice postrádá ekvivalent dálnic a současné hlavní tratě jsou modernizované tratě z 19. století, trasované pro parní lokomotivy. Po propojení velkých měst dálniční sítí jsou u nás vlaky pomalejší oproti osobnímu automobilu, u mezinárodních relací dokonce výrazně. Článek se zabývá nejčastějšími mýty, které provázejí diskuzi o stavbě vysokorychlostních tratí. Příkladem takových mýtů jsou "Česká republika je příliš malá pro vysokorychlostní vlaky" nebo "Vysokorychlostní železnice je extrémně drahá a energeticky náročná".
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Nová železniční technika
ISSN
1210-3942
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2011
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
24-27
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—