All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Why the Czech Republic Does Need High-Speed Railway

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00184330" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00184330 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Proč Česká republika potřebuje vysokorychlostní železnici

  • Original language description

    Na rozdíl od české silniční sítě, která i za minulého režimu výstavbou dálnic a kapacitních komunikací kopírovala západní dopravní trendy, železniční síť v ČR zaostává a za dálnicemi je opožděna až o 50 let. Česká železnice postrádá ekvivalent dálnic a současné hlavní tratě jsou modernizované tratě z 19. století, trasované pro parní lokomotivy. Po propojení velkých měst dálniční sítí jsou u nás vlaky pomalejší oproti osobnímu automobilu, u mezinárodních relací dokonce výrazně. Článek se zabývá nejčastějšími mýty, které provázejí diskuzi o stavbě vysokorychlostních tratí. Příkladem takových mýtů jsou "Česká republika je příliš malá pro vysokorychlostní vlaky" nebo "Vysokorychlostní železnice je extrémně drahá a energeticky náročná".

  • Czech name

    Proč Česká republika potřebuje vysokorychlostní železnici

  • Czech description

    Na rozdíl od české silniční sítě, která i za minulého režimu výstavbou dálnic a kapacitních komunikací kopírovala západní dopravní trendy, železniční síť v ČR zaostává a za dálnicemi je opožděna až o 50 let. Česká železnice postrádá ekvivalent dálnic a současné hlavní tratě jsou modernizované tratě z 19. století, trasované pro parní lokomotivy. Po propojení velkých měst dálniční sítí jsou u nás vlaky pomalejší oproti osobnímu automobilu, u mezinárodních relací dokonce výrazně. Článek se zabývá nejčastějšími mýty, které provázejí diskuzi o stavbě vysokorychlostních tratí. Příkladem takových mýtů jsou "Česká republika je příliš malá pro vysokorychlostní vlaky" nebo "Vysokorychlostní železnice je extrémně drahá a energeticky náročná".

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Nová železniční technika

  • ISSN

    1210-3942

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2011

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    24-27

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database