Results of the analysis of the laboratory equipment at the Faculty of Civil Engineering of the CTU in Prague for the purpose of researching the stress and deformation of the structure of the high-speed railway line
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00370175" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00370175 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výsledky analýzy laboratorního vybavení na Fakultě stavební ČVUT v Praze za účelem výzkumu namáhání a deformace konstrukce vysokorychlostní železniční trati
Original language description
V České republice se podle principů převzatých z Francie pracuje na přípravě výstavby vysokorychlostních železničních tratí s rychlostí až 320 km/h . Součástí přípravy je i laboratorní výzkum prováděný na modelech konstrukce vysokorychlostní železniční trati, které se za současného sledování deformace silově namáhají, což oproti konvenčním tratím vyžaduje specifické podmínky zatěžování. Při simulování pojezdů vlakových souprav cyklickým silovým zatěžováním modelu je nutné, aby toto zatížení dosahovalo hodnoty zatěžovací frekvence a amplitudy síly odpovídající příslušné vlakové soupravě a její rychlosti. Tento příspěvek prezentuje výsledky projektu prověřujícího možnosti laboratorního vybavení Fakulty stavební ČVUT v Praze ve smyslu budoucího výzkumu a modelování namáhání konstrukce železniční trati při rychlostech projíždějících souprav vyšších než 200 km/h.
Czech name
Výsledky analýzy laboratorního vybavení na Fakultě stavební ČVUT v Praze za účelem výzkumu namáhání a deformace konstrukce vysokorychlostní železniční trati
Czech description
V České republice se podle principů převzatých z Francie pracuje na přípravě výstavby vysokorychlostních železničních tratí s rychlostí až 320 km/h . Součástí přípravy je i laboratorní výzkum prováděný na modelech konstrukce vysokorychlostní železniční trati, které se za současného sledování deformace silově namáhají, což oproti konvenčním tratím vyžaduje specifické podmínky zatěžování. Při simulování pojezdů vlakových souprav cyklickým silovým zatěžováním modelu je nutné, aby toto zatížení dosahovalo hodnoty zatěžovací frekvence a amplitudy síly odpovídající příslušné vlakové soupravě a její rychlosti. Tento příspěvek prezentuje výsledky projektu prověřujícího možnosti laboratorního vybavení Fakulty stavební ČVUT v Praze ve smyslu budoucího výzkumu a modelování namáhání konstrukce železniční trati při rychlostech projíždějících souprav vyšších než 200 km/h.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků konference ŽELVA 2023
ISBN
978-80-01-07244-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
66-73
Publisher name
Fakulta stavební
Place of publication
Praha
Event location
Choceň
Event date
Sep 19, 2023
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—