The High Speed Turnouts
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46962778%3A_____%2F16%3AN0000002" target="_blank" >RIV/46962778:_____/16:N0000002 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výhybky pro vysoké rychlosti
Original language description
DT – Výhybkárna a strojírna, a.s. (DT) je tradičním dodavatelem výhybek a výhybkových konstrukcí pro Správu železniční dopravní cesty, s.o. (SŽDC) a také pro Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Dlouhodobou snahou politiků, správce železniční infrastruktury, projektantů i a dalších odborníků je vybudovat v České republice vysokorychlostní tratě (VRT) jako součást tratí tzv. rychlých spojení. I když se už nyní objevují v tratích výhybky s moderními prvky umožňující rychlost do odbočky až 130 km/h, je nutné mít k dispozici výhybky pro vysoké provozní rychlosti ve chvíli, kdy dojde i u nás ke stavbě prvních vysokorychlostních tratí. Tyto výhybky musí splňovat všechna požadovaná kritéria pro provoz na vysokorychlostních tratích, na kterých se předpokládají rychlosti v přímém směru 250 km/h a vyšší. Přesto, že začátek výstavby VRT v Česku zatím stále není stanoven, firma DT se zabývá jejich vývojem již několik let. Máme před sebou další milník vedoucí k ověření vysokorychlostních výhybek, a tím je předpokládané vložení výhybek k provoznímu ověřování tvaru J60-1:33,5-8000/4000/14000-PHS do ŽST Prosenice v roce 2017. Tento typ výhybek umožňuje jízdu v odbočném směru rychlostí 160 km/h. Díky tomuto kroku budeme moci mít tyto výhybky dostatečně ověřeny ještě před instalací do prvních VRT.
Czech name
Výhybky pro vysoké rychlosti
Czech description
DT – Výhybkárna a strojírna, a.s. (DT) je tradičním dodavatelem výhybek a výhybkových konstrukcí pro Správu železniční dopravní cesty, s.o. (SŽDC) a také pro Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Dlouhodobou snahou politiků, správce železniční infrastruktury, projektantů i a dalších odborníků je vybudovat v České republice vysokorychlostní tratě (VRT) jako součást tratí tzv. rychlých spojení. I když se už nyní objevují v tratích výhybky s moderními prvky umožňující rychlost do odbočky až 130 km/h, je nutné mít k dispozici výhybky pro vysoké provozní rychlosti ve chvíli, kdy dojde i u nás ke stavbě prvních vysokorychlostních tratí. Tyto výhybky musí splňovat všechna požadovaná kritéria pro provoz na vysokorychlostních tratích, na kterých se předpokládají rychlosti v přímém směru 250 km/h a vyšší. Přesto, že začátek výstavby VRT v Česku zatím stále není stanoven, firma DT se zabývá jejich vývojem již několik let. Máme před sebou další milník vedoucí k ověření vysokorychlostních výhybek, a tím je předpokládané vložení výhybek k provoznímu ověřování tvaru J60-1:33,5-8000/4000/14000-PHS do ŽST Prosenice v roce 2017. Tento typ výhybek umožňuje jízdu v odbočném směru rychlostí 160 km/h. Díky tomuto kroku budeme moci mít tyto výhybky dostatečně ověřeny ještě před instalací do prvních VRT.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Nová železniční technika
ISSN
1210-3942
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2016
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
22-26
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—