All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

High speed railway turnout

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46962778%3A_____%2F19%3AN0000002" target="_blank" >RIV/46962778:_____/19:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.cesti.cz" target="_blank" >http://www.cesti.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výhybka pro vysokorychlostní trati

  • Original language description

    Stěžejní činností v aktivitě 2.7 „Výhybky a výhybkové konstrukce pro vysoké rychlosti“ je zejména připravit výrobu vysokorychlostní výhybky na vložení a na úspěšné testování v trati. Za tímto účelem v průběhu řešení projektu CESTI proběhla celá řada externích i interních zkoušek prvků vysokorychlostní výhybky, a to z hlediska následujících dílčích oblastí: • kolejová část výhybky zahrnující samotné kolejnice (vč. návrhu tvaru pojížděných ploch), systémy upevnění, pražce a konstrukční součásti srdcovky s pohyblivými hroty (PHS), tzn. zejména pohyblivý hrot a rám PHS; • část přestavných a závěrových systémů zahrnující návrh vlastního přestavného mechanismu na bázi hydraulického principu vč. závěrových systémů, modulů kontroly a dalších souvisejících prvků jako napojení a kompatibilitu se stávajícím systémem ovládání a zabezpečení železničních stanic ve správě SŽDC; • část elektrického ohřevu výhybky zahrnující návrh samotného zařízení s topnicemi a systémem zapojení a komunikace se systémem ovládání používaným na stávajících výhybkách ve správě SŽDC. Elektrický ohřev výhybky zahrnuje elektrický ohřev výměny (pohyblivé jazyky a také opornice) a srdcovky (pohyblivý hrot) a rámů závěrového systému; • část materiálová zahrnující materiálové inovace, jakými je např. zhotovení rámu PHS z odolnější bainitické oceli, odlévané podkladnice, perlitizaci jazyků; • část technologie montáže, přepravy, pokládky a manipulace zahrnující návrh transportu a instalace výhybky jak v trati, tak manipulaci po výrobním závodě, a to zejména dlouhých výhybkových dílů, kterými jsou zejména výměnová část s jazykem a opornicí o přibližné délce 50 m. Pro ověření vysokorychlostní výhybky z hlediska výše uvedených oblastí zájmu byl vytvořen funkční vzorek sestávající z výměnové části a srdcovkové části výhybek následujících typů: J60-1:33,5-8000/4000/14000-L-l/p-DTZ-b-KS-PHS-E2-K(1:40) s přestavnými a závěrovými systémy vyvinutými v DT (DTZ6/3) a typu: J60-1:33,5-8000/4000/14000-zlp-L-p-ČZP-b-KS-PHS-E2-K(1:40) s přestavnými a závěrovými systémy vyvinutými v AŽD. Na zkušební pracoviště v areálu DT – Výhybkárny a strojírny, a.s. byly instalovány od obou alternativ vysokorychlostních výhybek pro rychlost 160 km/h v odbočné větvi a 350 km/h v přímé větvi vždy výměnová část a srdcovková část výhybek. Oba dílčí funkční vzorky byly instalovány ložnou plochou pražců na rošt vytvořený z užitých širokopatních kolejnic. Následně proběhla nivelace temen kolejnicových pásů, čímž mohla být místa s odchylnou výškou uvedena do správné jednotné výškové polohy pomocí podkládání pražců. Následně proběhlo zasypání štěrkem přibližně do poloviny výšky pražce, a to zejména pro autentické vzezření vzorků výhybek. Po sestavení kolejové části výhybky byly instalovány přestavné a závěrové systémy; do prvního vzorku systémy DTZ 6/3 (připraveno pro neprovozní zkoušky v roce 2015) a do druhého vzorku systémy AŽD (připraveno pro neprovozní zkoušky v roce 2017, jedná se o inovované standardně používané elektromotorické přestavníky a čelisťové závěry).

  • Czech name

    Výhybka pro vysokorychlostní trati

  • Czech description

    Stěžejní činností v aktivitě 2.7 „Výhybky a výhybkové konstrukce pro vysoké rychlosti“ je zejména připravit výrobu vysokorychlostní výhybky na vložení a na úspěšné testování v trati. Za tímto účelem v průběhu řešení projektu CESTI proběhla celá řada externích i interních zkoušek prvků vysokorychlostní výhybky, a to z hlediska následujících dílčích oblastí: • kolejová část výhybky zahrnující samotné kolejnice (vč. návrhu tvaru pojížděných ploch), systémy upevnění, pražce a konstrukční součásti srdcovky s pohyblivými hroty (PHS), tzn. zejména pohyblivý hrot a rám PHS; • část přestavných a závěrových systémů zahrnující návrh vlastního přestavného mechanismu na bázi hydraulického principu vč. závěrových systémů, modulů kontroly a dalších souvisejících prvků jako napojení a kompatibilitu se stávajícím systémem ovládání a zabezpečení železničních stanic ve správě SŽDC; • část elektrického ohřevu výhybky zahrnující návrh samotného zařízení s topnicemi a systémem zapojení a komunikace se systémem ovládání používaným na stávajících výhybkách ve správě SŽDC. Elektrický ohřev výhybky zahrnuje elektrický ohřev výměny (pohyblivé jazyky a také opornice) a srdcovky (pohyblivý hrot) a rámů závěrového systému; • část materiálová zahrnující materiálové inovace, jakými je např. zhotovení rámu PHS z odolnější bainitické oceli, odlévané podkladnice, perlitizaci jazyků; • část technologie montáže, přepravy, pokládky a manipulace zahrnující návrh transportu a instalace výhybky jak v trati, tak manipulaci po výrobním závodě, a to zejména dlouhých výhybkových dílů, kterými jsou zejména výměnová část s jazykem a opornicí o přibližné délce 50 m. Pro ověření vysokorychlostní výhybky z hlediska výše uvedených oblastí zájmu byl vytvořen funkční vzorek sestávající z výměnové části a srdcovkové části výhybek následujících typů: J60-1:33,5-8000/4000/14000-L-l/p-DTZ-b-KS-PHS-E2-K(1:40) s přestavnými a závěrovými systémy vyvinutými v DT (DTZ6/3) a typu: J60-1:33,5-8000/4000/14000-zlp-L-p-ČZP-b-KS-PHS-E2-K(1:40) s přestavnými a závěrovými systémy vyvinutými v AŽD. Na zkušební pracoviště v areálu DT – Výhybkárny a strojírny, a.s. byly instalovány od obou alternativ vysokorychlostních výhybek pro rychlost 160 km/h v odbočné větvi a 350 km/h v přímé větvi vždy výměnová část a srdcovková část výhybek. Oba dílčí funkční vzorky byly instalovány ložnou plochou pražců na rošt vytvořený z užitých širokopatních kolejnic. Následně proběhla nivelace temen kolejnicových pásů, čímž mohla být místa s odchylnou výškou uvedena do správné jednotné výškové polohy pomocí podkládání pražců. Následně proběhlo zasypání štěrkem přibližně do poloviny výšky pražce, a to zejména pro autentické vzezření vzorků výhybek. Po sestavení kolejové části výhybky byly instalovány přestavné a závěrové systémy; do prvního vzorku systémy DTZ 6/3 (připraveno pro neprovozní zkoušky v roce 2015) a do druhého vzorku systémy AŽD (připraveno pro neprovozní zkoušky v roce 2017, jedná se o inovované standardně používané elektromotorické přestavníky a čelisťové závěry).

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    J60-1:33,5

  • Numerical identification

    TE01020168V175

  • Technical parameters

    Funkční vzorek slouží zejména pro přípravu výroby vysokorychlostní výhybky a vložení a úspěšné testování v trati. Za tímto účelem v průběhu řešení projektu CESTI proběhla celá řada externích i interních zkoušek prvků vysokorychlostní výhybky, a to z hlediska následujících dílčích oblastí: • kolejová část výhybky zahrnující samotné kolejnice (vč. návrhu tvaru pojížděných ploch), systémy upevnění, pražce a konstrukční součásti srdcovky s pohyblivými hroty (PHS), tzn. zejména pohyblivý hrot a rám PHS; • část přestavných a závěrových systémů zahrnující návrh vlastního přestavného mechanismu na bázi hydraulického principu vč. závěrových systémů, modulů kontroly a dalších souvisejících prvků jako napojení a kompatibilitu se stávajícím systémem ovládání a zabezpečení železničních stanic ve správě SŽDC; • část elektrického ohřevu výhybky zahrnující návrh samotného zařízení s topnicemi a systémem zapojení a komunikace se systémem ovládání používaným na stávajících výhybkách ve správě SŽDC. Elektrický ohřev výhybky zahrnuje elektrický ohřev výměny (pohyblivé jazyky a také opornice) a srdcovky (pohyblivý hrot) a rámů závěrového systému; • část materiálová zahrnující materiálové inovace, jakými je např. zhotovení rámu PHS z odolnější bainitické oceli, odlévané podkladnice, perlitizaci jazyků; • část technologie montáže, přepravy, pokládky a manipulace zahrnující návrh transportu a instalace výhybky jak v trati, tak manipulaci po výrobním závodě, a to zejména dlouhých výhybkových dílů, kterými jsou zejména výměnová část s jazykem a opornicí o přibližné délce 50 m. Pro ověření vysokorychlostní výhybky z hlediska výše uvedených oblastí zájmu byl vytvořen funkční vzorek sestávající z výměnové části a srdcovkové části výhybek následujících typů: • J60-1:33,5-8000/4000/14000-L-l/p-DTZ-b-KS-PHS-E2-K(1:40) s přestavnými a závěrovými systémy vyvinutými v DT (DTZ6/3) a typu: • J60-1:33,5-8000/4000/14000-zlp-L-p-ČZP-b-KS-PHS-E2-K(1:40) s přestavnými a závěrovými systémy vyvinutými v AŽD.

  • Economical parameters

    Vytvoření funkčního vzorku, na kterém byla vyzkoušena řada dosud neověřených technických zařízení nejen v rámci neprovozních zkoušek, umožnila předejít případným problémům, které by se mohly vyskytnout za reálného provozu v případě ověřování nové konstrukce přímo v trati. Na funkčním vzorku mohly být v průběhu vývoje jednotlivé prvky dle zjištěných nedokonalostí ihned upraveny a odzkoušeny prakticky. Ušetřilo se tedy obtížně vyčíslitelné množství nákladů, které by v případě poruchy stály náklady na výluky a související opravný zásah přímo za provozu v trati. Rovněž výroba kritických dílů výhybky, jako jsou zejména dlouhé jazyky a opornice, vedla k upřesnění technologie výroby a manipulace po výrobním závodě. Přispělo to rovněž představě o budoucím chování výhybkových dílů při převozu na stavbu.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    46962778

  • Owner name

    DT - Výhybkárna a strojírna, a.s.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

  • Web page

    http://www.cesti.cz