Flight Safety in Air Traffic Control in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00207529" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00207529 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://doctrine.vavyskov.cz/_casopis/2013_1/2013_1r_2a.html" target="_blank" >http://doctrine.vavyskov.cz/_casopis/2013_1/2013_1r_2a.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Bezpečnost v řízení letového provozu v České republice
Original language description
Bezpečnost letového provozu je společně s požadavkem na zajištění jeho efektivního a spořádaného toku základním požadavkem moderní společnosti. Tato bezpečnost je podmíněna správnou činností lidí a techniky. Článek se zabývá vlivem objektivních a subjektivních aspektů na komponenty lidského činitele v řízení letového provozu v České republice. V Evropské unii (EU) je v posledních 7 letech (2005 ? 2012) zaznamenáván pokles počtu incidentů s podílem orgánů řízení letového provozu. Tento sestupný trend jepatrný i v České republice. V letové informační oblasti (Flight Information Region ? FIR) České republiky došlo v letech 2002 ? 2011 k 73 incidentům (a k žádné letecké nehodě), na nichž se podíleli civilní řídící letového provozu. Předmětem článku je zhodnocení významu roční a denní doby, doby ve službě a doby od přestávky a délka praxe řídících letového provozu na vznik incidentu.
Czech name
Bezpečnost v řízení letového provozu v České republice
Czech description
Bezpečnost letového provozu je společně s požadavkem na zajištění jeho efektivního a spořádaného toku základním požadavkem moderní společnosti. Tato bezpečnost je podmíněna správnou činností lidí a techniky. Článek se zabývá vlivem objektivních a subjektivních aspektů na komponenty lidského činitele v řízení letového provozu v České republice. V Evropské unii (EU) je v posledních 7 letech (2005 ? 2012) zaznamenáván pokles počtu incidentů s podílem orgánů řízení letového provozu. Tento sestupný trend jepatrný i v České republice. V letové informační oblasti (Flight Information Region ? FIR) České republiky došlo v letech 2002 ? 2011 k 73 incidentům (a k žádné letecké nehodě), na nichž se podíleli civilní řídící letového provozu. Předmětem článku je zhodnocení významu roční a denní doby, doby ve službě a doby od přestávky a délka praxe řídících letového provozu na vznik incidentu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Doktríny
ISSN
1803-036X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—