Methodology of measurement of visual field in drivers with natural impairments
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00310968" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00310968 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://revised.fd.cvut.cz/" target="_blank" >http://revised.fd.cvut.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika měření vizuálního pole řidičů s přirozeným omezením
Original language description
Metodika umožňuje stanovit schopnost řidiče reagovat na podněty v bezprostřední blízkosti komunikace. Reaktivita je měřena ve vztahu k běžnému dopravnímu značení a schopnosti bezpečně ovládat vozidlo v běžných, ale i často se vyskytujících kritických situacích. Tato metodika, spolu s vozidlovým simulátorem, může být využita pro vyšetřování užitečného vizuálního pole řidičů s blíže nespecifikovanými omezeními a speciálně řidiči seniory. Předmětem předložené metodiky je definování scénářů a událostí a jejich realizace za pomoci virtuální reality tak, aby bylo možné objektivně zhodnotit schopnosti řidiče z hlediska přirozeného omezení jejich vizuálního pole (řidiči s různými zdravotními omezeními a řidiči senioři). Objektivní posouzení spočívá ve vyšetření schopnosti reagovat na podněty v bezprostřední blízkosti komunikace za využití systému sledování pohledu (eyetracking).
Czech name
Metodika měření vizuálního pole řidičů s přirozeným omezením
Czech description
Metodika umožňuje stanovit schopnost řidiče reagovat na podněty v bezprostřední blízkosti komunikace. Reaktivita je měřena ve vztahu k běžnému dopravnímu značení a schopnosti bezpečně ovládat vozidlo v běžných, ale i často se vyskytujících kritických situacích. Tato metodika, spolu s vozidlovým simulátorem, může být využita pro vyšetřování užitečného vizuálního pole řidičů s blíže nespecifikovanými omezeními a speciálně řidiči seniory. Předmětem předložené metodiky je definování scénářů a událostí a jejich realizace za pomoci virtuální reality tak, aby bylo možné objektivně zhodnotit schopnosti řidiče z hlediska přirozeného omezení jejich vizuálního pole (řidiči s různými zdravotními omezeními a řidiči senioři). Objektivní posouzení spočívá ve vyšetření schopnosti reagovat na podněty v bezprostřední blízkosti komunikace za využití systému sledování pohledu (eyetracking).
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04031752" target="_blank" >TA04031752: Research in driver's visual workload and attentiveness</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
2015V002
Regulation ID
135/2016-710-VV/1
Technical parameters
- Rozsah 34 stran. - Metodika vznikla v rámci projektu vědy a výzkumu „Působení rušivých vizuálních vlivů na bezpečnost jízdy“ (TA04031752), v programu Alfa Technologické agentury ČR. - Tato metodika, spolu s vozidlovým simulátorem, může být využita pro vyšetřování užitečného vizuálního pole řidičů s blíže nespecifikovanými omezeními a speciálně řidiči seniory.
Economical parameters
Metodika je dostupná na vyžádání zdarma. Náklady uplatnění metodiky jsou relativně nízké, zejména ve srovnání s náklady na řešení dopadů nehod souvisejících s řidiči, kteří jsou nějakým způsobem na svých schopnostech omezeni (např. řidiči - senioři). Snížení nehodovosti vždy přináší společnosti finanční úsporu.
Certification body designation
Ministerstvo dopravy ČR
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů