All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology for measurement of driver visual field with a focus on advertising in the proximity of road communications

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00310976" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00310976 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://revised.fd.cvut.cz/" target="_blank" >http://revised.fd.cvut.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika měření vizuálních polí řidiče se zaměřením na reklamu v okolí silničních pozemních komunikací

  • Original language description

    Metodika je určena pro doplňkové objektivní posouzení a kvantifikaci vizuální distrakce řidiče motorových vozidel v důsledku pasivního přitahování pozornosti vnějšími vizuálními podněty, jejichž zdrojem jsou vizuální reklamní zařízení různých typů. Předmětem předložené metodiky je definování scénářů virtuální reality pro stanovení míry distrakce vizuální pozornosti řidiče vnějšími vlivy.

  • Czech name

    Metodika měření vizuálních polí řidiče se zaměřením na reklamu v okolí silničních pozemních komunikací

  • Czech description

    Metodika je určena pro doplňkové objektivní posouzení a kvantifikaci vizuální distrakce řidiče motorových vozidel v důsledku pasivního přitahování pozornosti vnějšími vizuálními podněty, jejichž zdrojem jsou vizuální reklamní zařízení různých typů. Předmětem předložené metodiky je definování scénářů virtuální reality pro stanovení míry distrakce vizuální pozornosti řidiče vnějšími vlivy.

Classification

  • Type

    N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA04031752" target="_blank" >TA04031752: Research in driver's visual workload and attentiveness</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    2015V003

  • Regulation ID

    123/2015-710VV/3

  • Technical parameters

    - Rozsah 37 stran. - Metodika vznikla v rámci projektu vědy a výzkumu „Působení rušivých vizuálních vlivů na bezpečnost jízdy“ (TA04031752), v programu Alfa Technologické agentury ČR. - Metodika je určena pro posouzení již existujících reklamních zařízení, dopadu jejich změn (snížení, zvýšení výskytu), dále pro potřeby silničních správních úřadů, které povolují zřizování a provozování reklamních zařízení podle zákona č.13/1997 Sb. o pozemních komunikacích (dále jen „zákon o pozemních komunikacích“), a dále pak pro potřeby znalecké praxe za účelem posouzení vlivu reklamních zařízení pro účely zpracování znaleckých posudků, či odborných vyjádření.

  • Economical parameters

    Metodika je dostupná na vyžádání zdarma. Náklady uplatnění metodiky jsou relativně nízké, zejména ve srovnání s náklady na řešení dopadů nehod, které přímo nebo nepřímo vyplývají z nevhodně umístěných reklamních zařízení. Náklady zahrnují návrh, měření a vyhodnocení experimentu za použití vozidlového simulátoru. Odhad ceny je cca 40-80 tis. Kč + DPH, podle náročnosti scény, připravenosti 3D dat (z projektové dokumentace) a požadované mocnosti zkoumaného vzorku.

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy ČR

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů