Methodology for measurement of driver visual field with a focus on advertising in the proximity of road communications
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00310976" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00310976 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://revised.fd.cvut.cz/" target="_blank" >http://revised.fd.cvut.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika měření vizuálních polí řidiče se zaměřením na reklamu v okolí silničních pozemních komunikací
Original language description
Metodika je určena pro doplňkové objektivní posouzení a kvantifikaci vizuální distrakce řidiče motorových vozidel v důsledku pasivního přitahování pozornosti vnějšími vizuálními podněty, jejichž zdrojem jsou vizuální reklamní zařízení různých typů. Předmětem předložené metodiky je definování scénářů virtuální reality pro stanovení míry distrakce vizuální pozornosti řidiče vnějšími vlivy.
Czech name
Metodika měření vizuálních polí řidiče se zaměřením na reklamu v okolí silničních pozemních komunikací
Czech description
Metodika je určena pro doplňkové objektivní posouzení a kvantifikaci vizuální distrakce řidiče motorových vozidel v důsledku pasivního přitahování pozornosti vnějšími vizuálními podněty, jejichž zdrojem jsou vizuální reklamní zařízení různých typů. Předmětem předložené metodiky je definování scénářů virtuální reality pro stanovení míry distrakce vizuální pozornosti řidiče vnějšími vlivy.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04031752" target="_blank" >TA04031752: Research in driver's visual workload and attentiveness</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
2015V003
Regulation ID
123/2015-710VV/3
Technical parameters
- Rozsah 37 stran. - Metodika vznikla v rámci projektu vědy a výzkumu „Působení rušivých vizuálních vlivů na bezpečnost jízdy“ (TA04031752), v programu Alfa Technologické agentury ČR. - Metodika je určena pro posouzení již existujících reklamních zařízení, dopadu jejich změn (snížení, zvýšení výskytu), dále pro potřeby silničních správních úřadů, které povolují zřizování a provozování reklamních zařízení podle zákona č.13/1997 Sb. o pozemních komunikacích (dále jen „zákon o pozemních komunikacích“), a dále pak pro potřeby znalecké praxe za účelem posouzení vlivu reklamních zařízení pro účely zpracování znaleckých posudků, či odborných vyjádření.
Economical parameters
Metodika je dostupná na vyžádání zdarma. Náklady uplatnění metodiky jsou relativně nízké, zejména ve srovnání s náklady na řešení dopadů nehod, které přímo nebo nepřímo vyplývají z nevhodně umístěných reklamních zařízení. Náklady zahrnují návrh, měření a vyhodnocení experimentu za použití vozidlového simulátoru. Odhad ceny je cca 40-80 tis. Kč + DPH, podle náročnosti scény, připravenosti 3D dat (z projektové dokumentace) a požadované mocnosti zkoumaného vzorku.
Certification body designation
Ministerstvo dopravy ČR
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů