All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Why should public administration promote public transport priority?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F19%3A00331054" target="_blank" >RIV/68407700:21260/19:00331054 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://konference.pmdp.cz/cz/ke-stazeni/" target="_blank" >https://konference.pmdp.cz/cz/ke-stazeni/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Proč má veřejná správa podporovat preferenci veřejné dopravy?

  • Original language description

    Požadovanou rychlost a spolehlivost provozu povrchových módů veřejné dopravy mohou zajistit pouze systematická preference těchto módů dopravy v uličním prostoru účelnou kombinací různých typů preferenčních opatření. Je to jeden z hlavních nástrojů, jak nabídnout obyvatelům města či regionu systém veřejné dopravy tak kvalitní, aby sami upřednostnili jeho využití před jízdnou osobním automobilem a došlo k žádoucí změně modal-splitu směrem k udržitelné dopravě. Směřování k trvale udržitelné mobilitě, zvýšení modal-splitu ve prospěch veřejné dopravy, zlepšení kvality veřejné dopravy – to jsou cíle, které téměř každé město či region má definovány ve svých dopravních politikách, strategických a koncepčních dokumentech. Když ale dojde na realizaci konkrétního BUSpruhu, vyloučení IAD z části ulice, či jiného opatření preferující veřejnou dopravu, veřejná správa často selhává v uplatňování vlastních strategií a koncepcí a realizace je zamítnuta, protože by to znamenalo úbytek několika málo parkovacích míst, snížení kapacity komunikace pro IAD, apod. Přitom stejná veřejná správa subvencuje provoz veřejné dopravy a díky preferenčním opatřením může dojít nejen ke zkvalitnění a zatraktivnění veřejné dopravy pro cestující, ale i k výrazným ekonomickým zefektivněním jejího provozu. Přednáška se zaměří na roli veřejné správy při navrhování, schvalování a realizaci preferenčních opatření pro veřejnou dopravu, důvody pro má veřejná správa preferenční opatření podporovat a zamyslí se nad důvody, proč se preferenční opatření – minimálně v podmínkách střední Evropy – nedaří realizovat úplně hladce...

  • Czech name

    Proč má veřejná správa podporovat preferenci veřejné dopravy?

  • Czech description

    Požadovanou rychlost a spolehlivost provozu povrchových módů veřejné dopravy mohou zajistit pouze systematická preference těchto módů dopravy v uličním prostoru účelnou kombinací různých typů preferenčních opatření. Je to jeden z hlavních nástrojů, jak nabídnout obyvatelům města či regionu systém veřejné dopravy tak kvalitní, aby sami upřednostnili jeho využití před jízdnou osobním automobilem a došlo k žádoucí změně modal-splitu směrem k udržitelné dopravě. Směřování k trvale udržitelné mobilitě, zvýšení modal-splitu ve prospěch veřejné dopravy, zlepšení kvality veřejné dopravy – to jsou cíle, které téměř každé město či region má definovány ve svých dopravních politikách, strategických a koncepčních dokumentech. Když ale dojde na realizaci konkrétního BUSpruhu, vyloučení IAD z části ulice, či jiného opatření preferující veřejnou dopravu, veřejná správa často selhává v uplatňování vlastních strategií a koncepcí a realizace je zamítnuta, protože by to znamenalo úbytek několika málo parkovacích míst, snížení kapacity komunikace pro IAD, apod. Přitom stejná veřejná správa subvencuje provoz veřejné dopravy a díky preferenčním opatřením může dojít nejen ke zkvalitnění a zatraktivnění veřejné dopravy pro cestující, ale i k výrazným ekonomickým zefektivněním jejího provozu. Přednáška se zaměří na roli veřejné správy při navrhování, schvalování a realizaci preferenčních opatření pro veřejnou dopravu, důvody pro má veřejná správa preferenční opatření podporovat a zamyslí se nad důvody, proč se preferenční opatření – minimálně v podmínkách střední Evropy – nedaří realizovat úplně hladce...

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů