Why should public administration promote public transport priority?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F19%3A00331054" target="_blank" >RIV/68407700:21260/19:00331054 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://konference.pmdp.cz/cz/ke-stazeni/" target="_blank" >https://konference.pmdp.cz/cz/ke-stazeni/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Proč má veřejná správa podporovat preferenci veřejné dopravy?
Original language description
Požadovanou rychlost a spolehlivost provozu povrchových módů veřejné dopravy mohou zajistit pouze systematická preference těchto módů dopravy v uličním prostoru účelnou kombinací různých typů preferenčních opatření. Je to jeden z hlavních nástrojů, jak nabídnout obyvatelům města či regionu systém veřejné dopravy tak kvalitní, aby sami upřednostnili jeho využití před jízdnou osobním automobilem a došlo k žádoucí změně modal-splitu směrem k udržitelné dopravě. Směřování k trvale udržitelné mobilitě, zvýšení modal-splitu ve prospěch veřejné dopravy, zlepšení kvality veřejné dopravy – to jsou cíle, které téměř každé město či region má definovány ve svých dopravních politikách, strategických a koncepčních dokumentech. Když ale dojde na realizaci konkrétního BUSpruhu, vyloučení IAD z části ulice, či jiného opatření preferující veřejnou dopravu, veřejná správa často selhává v uplatňování vlastních strategií a koncepcí a realizace je zamítnuta, protože by to znamenalo úbytek několika málo parkovacích míst, snížení kapacity komunikace pro IAD, apod. Přitom stejná veřejná správa subvencuje provoz veřejné dopravy a díky preferenčním opatřením může dojít nejen ke zkvalitnění a zatraktivnění veřejné dopravy pro cestující, ale i k výrazným ekonomickým zefektivněním jejího provozu. Přednáška se zaměří na roli veřejné správy při navrhování, schvalování a realizaci preferenčních opatření pro veřejnou dopravu, důvody pro má veřejná správa preferenční opatření podporovat a zamyslí se nad důvody, proč se preferenční opatření – minimálně v podmínkách střední Evropy – nedaří realizovat úplně hladce...
Czech name
Proč má veřejná správa podporovat preferenci veřejné dopravy?
Czech description
Požadovanou rychlost a spolehlivost provozu povrchových módů veřejné dopravy mohou zajistit pouze systematická preference těchto módů dopravy v uličním prostoru účelnou kombinací různých typů preferenčních opatření. Je to jeden z hlavních nástrojů, jak nabídnout obyvatelům města či regionu systém veřejné dopravy tak kvalitní, aby sami upřednostnili jeho využití před jízdnou osobním automobilem a došlo k žádoucí změně modal-splitu směrem k udržitelné dopravě. Směřování k trvale udržitelné mobilitě, zvýšení modal-splitu ve prospěch veřejné dopravy, zlepšení kvality veřejné dopravy – to jsou cíle, které téměř každé město či region má definovány ve svých dopravních politikách, strategických a koncepčních dokumentech. Když ale dojde na realizaci konkrétního BUSpruhu, vyloučení IAD z části ulice, či jiného opatření preferující veřejnou dopravu, veřejná správa často selhává v uplatňování vlastních strategií a koncepcí a realizace je zamítnuta, protože by to znamenalo úbytek několika málo parkovacích míst, snížení kapacity komunikace pro IAD, apod. Přitom stejná veřejná správa subvencuje provoz veřejné dopravy a díky preferenčním opatřením může dojít nejen ke zkvalitnění a zatraktivnění veřejné dopravy pro cestující, ale i k výrazným ekonomickým zefektivněním jejího provozu. Přednáška se zaměří na roli veřejné správy při navrhování, schvalování a realizaci preferenčních opatření pro veřejnou dopravu, důvody pro má veřejná správa preferenční opatření podporovat a zamyslí se nad důvody, proč se preferenční opatření – minimálně v podmínkách střední Evropy – nedaří realizovat úplně hladce...
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů