Sensitivity Test of the STEM Method Modified to Prioritize Traffic Path Capacity Allocation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F21%3A00353883" target="_blank" >RIV/68407700:21260/21:00353883 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://kzs.fsv.cvut.cz/8/sbornik_ZELVA_2021.pdf" target="_blank" >http://kzs.fsv.cvut.cz/8/sbornik_ZELVA_2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zkouška citlivosti metody STEM modifikované pro prioritizaci přidělení kapacity dopravní cesty
Original language description
ČVUT v Praze Fakulta dopravní, Ústav dopravních systémů, se zabývá ve svém výzkumu problematikou přidělování kapacity ţelezniční dopravní cesty. Kapacita jakékoli dopravní cesty je omezujícím prvkem z pohledu její funkčnosti. Ne vždy lze tak vyhovět všem požadavkům a přídělce stojí před otázkou, jak kapacitu přidělit, a to tak, aby to bylo co nejúčelnější a dosáhl co nejvíce celospolečenských přínosů. Vědecký tým se zabývá touto problematikou a pro jeho výzkum vyuţívá modifikovanou metodu STEM (Step Method), což je nástroj lineární optimalizace. Článek čtenáře seznamuje s uţitím této metody na železniční trati Plzeň – Žatec na území České republiky. Především se zabývá její citlivostí při změně parametru počtu cestujících v jednotlivých segmentech osobní železniční dopravy. Zde vznikají požadavky na přidělení kapacity dráhy od jednotlivých objednatelů osobní dopravy v závazku veřejné služby (často nejen tyto požadavky), nicméně infrastruktura není schopna pojmout smysluplně všechny. V článku je představena simulace tří variant počtů cestujících očekávaných ve spěšných vlacích, což právě reprezentuje možnosti přidělení kapacity různým segmentům vlaků v případě takové kapacity dopravní cesty, která není schopna uspokojit všechny požadavky.
Czech name
Zkouška citlivosti metody STEM modifikované pro prioritizaci přidělení kapacity dopravní cesty
Czech description
ČVUT v Praze Fakulta dopravní, Ústav dopravních systémů, se zabývá ve svém výzkumu problematikou přidělování kapacity ţelezniční dopravní cesty. Kapacita jakékoli dopravní cesty je omezujícím prvkem z pohledu její funkčnosti. Ne vždy lze tak vyhovět všem požadavkům a přídělce stojí před otázkou, jak kapacitu přidělit, a to tak, aby to bylo co nejúčelnější a dosáhl co nejvíce celospolečenských přínosů. Vědecký tým se zabývá touto problematikou a pro jeho výzkum vyuţívá modifikovanou metodu STEM (Step Method), což je nástroj lineární optimalizace. Článek čtenáře seznamuje s uţitím této metody na železniční trati Plzeň – Žatec na území České republiky. Především se zabývá její citlivostí při změně parametru počtu cestujících v jednotlivých segmentech osobní železniční dopravy. Zde vznikají požadavky na přidělení kapacity dráhy od jednotlivých objednatelů osobní dopravy v závazku veřejné služby (často nejen tyto požadavky), nicméně infrastruktura není schopna pojmout smysluplně všechny. V článku je představena simulace tří variant počtů cestujících očekávaných ve spěšných vlacích, což právě reprezentuje možnosti přidělení kapacity různým segmentům vlaků v případě takové kapacity dopravní cesty, která není schopna uspokojit všechny požadavky.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů