All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Sensitivity Test of the STEM Method Modified to Prioritize Traffic Path Capacity Allocation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F21%3A00353883" target="_blank" >RIV/68407700:21260/21:00353883 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://kzs.fsv.cvut.cz/8/sbornik_ZELVA_2021.pdf" target="_blank" >http://kzs.fsv.cvut.cz/8/sbornik_ZELVA_2021.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zkouška citlivosti metody STEM modifikované pro prioritizaci přidělení kapacity dopravní cesty

  • Original language description

    ČVUT v Praze Fakulta dopravní, Ústav dopravních systémů, se zabývá ve svém výzkumu problematikou přidělování kapacity ţelezniční dopravní cesty. Kapacita jakékoli dopravní cesty je omezujícím prvkem z pohledu její funkčnosti. Ne vždy lze tak vyhovět všem požadavkům a přídělce stojí před otázkou, jak kapacitu přidělit, a to tak, aby to bylo co nejúčelnější a dosáhl co nejvíce celospolečenských přínosů. Vědecký tým se zabývá touto problematikou a pro jeho výzkum vyuţívá modifikovanou metodu STEM (Step Method), což je nástroj lineární optimalizace. Článek čtenáře seznamuje s uţitím této metody na železniční trati Plzeň – Žatec na území České republiky. Především se zabývá její citlivostí při změně parametru počtu cestujících v jednotlivých segmentech osobní železniční dopravy. Zde vznikají požadavky na přidělení kapacity dráhy od jednotlivých objednatelů osobní dopravy v závazku veřejné služby (často nejen tyto požadavky), nicméně infrastruktura není schopna pojmout smysluplně všechny. V článku je představena simulace tří variant počtů cestujících očekávaných ve spěšných vlacích, což právě reprezentuje možnosti přidělení kapacity různým segmentům vlaků v případě takové kapacity dopravní cesty, která není schopna uspokojit všechny požadavky.

  • Czech name

    Zkouška citlivosti metody STEM modifikované pro prioritizaci přidělení kapacity dopravní cesty

  • Czech description

    ČVUT v Praze Fakulta dopravní, Ústav dopravních systémů, se zabývá ve svém výzkumu problematikou přidělování kapacity ţelezniční dopravní cesty. Kapacita jakékoli dopravní cesty je omezujícím prvkem z pohledu její funkčnosti. Ne vždy lze tak vyhovět všem požadavkům a přídělce stojí před otázkou, jak kapacitu přidělit, a to tak, aby to bylo co nejúčelnější a dosáhl co nejvíce celospolečenských přínosů. Vědecký tým se zabývá touto problematikou a pro jeho výzkum vyuţívá modifikovanou metodu STEM (Step Method), což je nástroj lineární optimalizace. Článek čtenáře seznamuje s uţitím této metody na železniční trati Plzeň – Žatec na území České republiky. Především se zabývá její citlivostí při změně parametru počtu cestujících v jednotlivých segmentech osobní železniční dopravy. Zde vznikají požadavky na přidělení kapacity dráhy od jednotlivých objednatelů osobní dopravy v závazku veřejné služby (často nejen tyto požadavky), nicméně infrastruktura není schopna pojmout smysluplně všechny. V článku je představena simulace tří variant počtů cestujících očekávaných ve spěšných vlacích, což právě reprezentuje možnosti přidělení kapacity různým segmentům vlaků v případě takové kapacity dopravní cesty, která není schopna uspokojit všechny požadavky.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů