All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Deformable crossover with an elevated pavement layer

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F23%3A00374416" target="_blank" >RIV/68407700:21260/23:00374416 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/60714026:_____/23:N0000005 RIV/68407700:21110/23:00374416

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Deformační sjezd ve zvýšeném vozovkovém souvrství

  • Original language description

    Prototyp je složen z železobetonové vany tvořené ze 4 prefabrikovaných dílců sestavených prostřednictví vlnových kotev zajišťujících její upevnění, vyplněné 4 typy tlumicích bloků různých tvarů a rozměrů (plný, snížený, s kruhovým otvorem) z pokročilého cementového kompozitu. Deformační bloky mají voštinovou strukturu, která zaručuje dostatečnou únosnost ve vertikálním směru a zároveň je svým postupným kolapsem schopna pozvolně zastavit kolidující vozidlo. Vana je usazena ve vozovkovém souvrství, pokryta speciální gumou a zasypána. Prototyp byl otestován dle navržené konfigurace usazení v reálných podmínkách vozovkového souvrství definované v prototypové zkoušce (konfigurace 2).

  • Czech name

    Deformační sjezd ve zvýšeném vozovkovém souvrství

  • Czech description

    Prototyp je složen z železobetonové vany tvořené ze 4 prefabrikovaných dílců sestavených prostřednictví vlnových kotev zajišťujících její upevnění, vyplněné 4 typy tlumicích bloků různých tvarů a rozměrů (plný, snížený, s kruhovým otvorem) z pokročilého cementového kompozitu. Deformační bloky mají voštinovou strukturu, která zaručuje dostatečnou únosnost ve vertikálním směru a zároveň je svým postupným kolapsem schopna pozvolně zastavit kolidující vozidlo. Vana je usazena ve vozovkovém souvrství, pokryta speciální gumou a zasypána. Prototyp byl otestován dle navržené konfigurace usazení v reálných podmínkách vozovkového souvrství definované v prototypové zkoušce (konfigurace 2).

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG21_374%2F0026841" target="_blank" >EG21_374/0026841: Verification of the prototype production of the protective deformation block</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    21_374/0026841_2

  • Numerical identification

    CZ.01.1.02/0.0/0.0/21_374/0026841

  • Technical parameters

    Konfigurace 2 - Testovaný objekt (prototyp) byl přímo usazený na betonový podklad. Jeho okolí zasypáno zeminou a zhutněno. Vozovkové souvrství testovaného objektu je tvořeno zásypem frakce 0/64 mm o velké tloušťce 0,2 m a za testovaným objektem byl vytvořen násep o výšce 0,5 m, který během měřených zátěžových testů musel překonat přední nápravou.

  • Economical parameters

    Vytvořením prototypu deformačního sjezdu ve sníženém vozovkovém souvrství byly ověřeny vlastností a funkčnost optimalizované konstrukce deformačních bloků v reálných podmínkách vozovkového souvrství před zavedením do nulté a sériové výroby. Navíc, vzhledem ke skutečnosti, že konfigurace usazení testovaného prototypu vychází z reálného místa na komunikaci I. třídy v Ústeckém kraji, lze technické podklady a zkoušky nabídnout a poskytnout správci a vlastníkovi komunikace, jako podklad pro možnost realizace přestavby stávajícího nevyhovujícího sjezdu a uplatnění nového technického řešení v praxi.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    České vysoké učení technické v Praze

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page