Deformable crossover with a standard pavement layer
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F23%3A00374418" target="_blank" >RIV/68407700:21260/23:00374418 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60714026:_____/23:N0000006 RIV/68407700:21110/23:00374418
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Deformační sjezd ve standardním vozovkovém souvrství
Original language description
Prototyp je složen z železobetonové vany tvořené ze 4 prefabrikovaných dílců sestavených prostřednictví vlnových kotev zajišťujících její upevnění, vyplněné 4 typy tlumicích bloků různých tvarů a rozměrů (plný, snížený, s kruhovým otvorem) z pokročilého cementového kompozitu. Deformační bloky mají voštinovou strukturu, která zaručuje dostatečnou únosnost ve vertikálním směru a zároveň je svým postupným kolapsem schopna pozvolně zastavit kolidující vozidlo. Vana je usazena ve vozovkovém souvrství, pokryta speciální gumou a zasypána. Prototyp byl otestován dle navržené konfigurace usazení v reálných podmínkách vozovkového souvrství definované v prototypové zkoušce (konfigurace 3).
Czech name
Deformační sjezd ve standardním vozovkovém souvrství
Czech description
Prototyp je složen z železobetonové vany tvořené ze 4 prefabrikovaných dílců sestavených prostřednictví vlnových kotev zajišťujících její upevnění, vyplněné 4 typy tlumicích bloků různých tvarů a rozměrů (plný, snížený, s kruhovým otvorem) z pokročilého cementového kompozitu. Deformační bloky mají voštinovou strukturu, která zaručuje dostatečnou únosnost ve vertikálním směru a zároveň je svým postupným kolapsem schopna pozvolně zastavit kolidující vozidlo. Vana je usazena ve vozovkovém souvrství, pokryta speciální gumou a zasypána. Prototyp byl otestován dle navržené konfigurace usazení v reálných podmínkách vozovkového souvrství definované v prototypové zkoušce (konfigurace 3).
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG21_374%2F0026841" target="_blank" >EG21_374/0026841: Verification of the prototype production of the protective deformation block</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
21_374/0026841_3
Numerical identification
01.1.02/0.0/0.0/21_374/0026841
Technical parameters
Konfigurace 3 - Testovaný objekt (prototyp) byl tedy naklopený tak, aby byl ve sklonu kruhový otvor, kterým by tak mohla proudit voda z odvodňovacího systému komunikace. Vozovkové souvrství testovaného objektu je tvořeno zásypem frakce 0/64 mm o konstantní standardní tloušťce 0,15 m. Vozidla tedy během přejíždění nejela do kopce ani z kopce, ale přejížděla testovaný objekt v konstantním 5 % náklonu. Okolí testovaného objektu bylo rovné a před nájezdem ani po výjezdu nemusela vozidla překonávat nerovnosti terénu.
Economical parameters
Vytvořením prototypu deformačního sjezdu ve sníženém vozovkovém souvrství byly ověřeny vlastností a funkčnost optimalizované konstrukce deformačních bloků v reálných podmínkách vozovkového souvrství před zavedením do nulté a sériové výroby. Navíc, vzhledem ke skutečnosti, že konfigurace usazení testovaného prototypu vychází z reálného místa na komunikaci I. třídy v Ústeckém kraji, lze technické podklady a zkoušky nabídnout a poskytnout správci a vlastníkovi komunikace, jako podklad pro možnost realizace přestavby stávajícího nevyhovujícího sjezdu a uplatnění nového technického řešení v praxi.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
České vysoké učení technické v Praze
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—