Damage localization of Reinforced Concrete Beams and Their Models Based on Mode Shape Changes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F03%3A01092448" target="_blank" >RIV/68407700:21610/03:01092448 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Lokalizace poškození železobetonových trámů a jejich modelů na základě změny vlastních tvarů
Original language description
Detekce poškození v co možná nejméně poškozeném stavu stavební konstrukce je velmi důležitá. Pro použití současných metod detekce poškození je nutné znát přibližnou polohu poškození a toto místo musí být snadno přístupné. Potřeba metod, které by mohly být použity na konstrukci jako celek vedla k vývoji metod detekce poškození založených na změně modálních charakteristik stavební konstrukce. Tyto nové metody a postupy je vhodné ověřovat na jednoduchých stavebních prvcích. V rámci studie byly sledovány změny modálních charakteristik tří železobetonových trámů v závislosti na míře jejich poškození. Po té byl vytvořen MKP model trámu a opět byly sledovány změny jeho modálních charakteristik v závislosti na míře jeho poškození. Závislost byla vyhodnocena pomocí koeficientů MAC(j), COMAC(p), změny křivosti tvarů vlastního kmitání CAMOSUC(i),x, změny matice modální poddajnosti [ ] a také křivosti změny matice modální poddajnosti [ ] .
Czech name
Lokalizace poškození železobetonových trámů a jejich modelů na základě změny vlastních tvarů
Czech description
Detekce poškození v co možná nejméně poškozeném stavu stavební konstrukce je velmi důležitá. Pro použití současných metod detekce poškození je nutné znát přibližnou polohu poškození a toto místo musí být snadno přístupné. Potřeba metod, které by mohly být použity na konstrukci jako celek vedla k vývoji metod detekce poškození založených na změně modálních charakteristik stavební konstrukce. Tyto nové metody a postupy je vhodné ověřovat na jednoduchých stavebních prvcích. V rámci studie byly sledovány změny modálních charakteristik tří železobetonových trámů v závislosti na míře jejich poškození. Po té byl vytvořen MKP model trámu a opět byly sledovány změny jeho modálních charakteristik v závislosti na míře jeho poškození. Závislost byla vyhodnocena pomocí koeficientů MAC(j), COMAC(p), změny křivosti tvarů vlastního kmitání CAMOSUC(i),x, změny matice modální poddajnosti [ ] a také křivosti změny matice modální poddajnosti [ ] .
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2003
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Experimentální analýza napětí 2003
ISBN
80-214-2314-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
2
Pages from-to
73-74
Publisher name
VUT, Fakulta strojní
Place of publication
Brno
Event location
Milovy
Event date
Jun 3, 2003
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—