All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Construction of a medium-span UHPC footbridge

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F24%3A00382589" target="_blank" >RIV/68407700:21610/24:00382589 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zhotovení UHPC lávky středního rozpětí

  • Original language description

    Předmětem je zhotovení lávky středního rozpětí. Základní myšlenka je použití moderního odolného materiálu UHPC pro zhotovení kompletní nosné konstrukce lávky pro pěší. Prvky, tedy prefabrikáty z UHPC, svým tvarem, technickým řešením a zamýšleným použitím umožňují nahrazení stávajících technologií, a to při významném zvýšení trvanlivosti a usnadnění výstavby. Cílem je vytvoření podélně dělené konstrukce, která jedním (dvěma) prefabrikovaným nosníkem překlene celé rozpětí bez potřeby zasahovat na překonávanou překážku, tedy bez podepření mezi opěrami.

  • Czech name

    Zhotovení UHPC lávky středního rozpětí

  • Czech description

    Předmětem je zhotovení lávky středního rozpětí. Základní myšlenka je použití moderního odolného materiálu UHPC pro zhotovení kompletní nosné konstrukce lávky pro pěší. Prvky, tedy prefabrikáty z UHPC, svým tvarem, technickým řešením a zamýšleným použitím umožňují nahrazení stávajících technologií, a to při významném zvýšení trvanlivosti a usnadnění výstavby. Cílem je vytvoření podélně dělené konstrukce, která jedním (dvěma) prefabrikovaným nosníkem překlene celé rozpětí bez potřeby zasahovat na překonávanou překážku, tedy bez podepření mezi opěrami.

Classification

  • Type

    Z<sub>tech</sub> - Verified technology

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK02000329" target="_blank" >CK02000329: UHPC as the main load-bearing structure for middle-span bridges</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    CK02000329-V7

  • Numerical identification

    CK02000329

  • Technical parameters

    Prezentovaná ověřená technologie byla vyvinuta v rámci výzkumného projektu CK02000329 – UHPC jako hlavní nosný systém mostů středních rozpětí. Popisuje technické a konstrukční řešení vybraných specifických prefabrikovaných dílců z materiálu UHPC. Na stavbách lávek pro pěší je běžně používáno mnoho různých technických řešení nosných konstrukcí. Mnoho z nich vyžaduje složité stavební a montážní práce přímo na stavbě, kde není možné dosáhnout srovnatelné kvality a spolehlivosti výroby ve srovnání s výrobnou. Podélně dělené nosné konstrukce se obvykle zhotovují z nosníků a desek mostovky. Obvyklé rozměry nosníků jsou limitovány svou hmotností a velikostí, protože je omezena (někdy i ekonomicky) velikost dostupných jeřábů a dopravy. V současnosti používané řešení pro tato střední rozpětí je hlavní nosná konstrukce montovaná na pevné skruži, montovaná v těsné blízkosti finálního umístění a následně zaplavována, vysouvána, nebo otáčena do finální polohy. V případě, že se jedná o betonovou konstrukci, nosník pro lávku středního rozpětí dosahuje takové dimenze, že ho nedovoluje dopravit z výrobny v celku. V případě ocelové konstrukce to obvykle možné je, ale ta zase vyžaduje náročné (a drahé) práce na protikorozní ochraně (PKO), kde minimálně u spojů je vždy nutné je provádět přímo na stavbě. Hlavní přednosti technologie obecně spočívají v ekonomickém, ale smysluplném využití materiálových a trvanlivostních charakteristik UHPC materiálu, ve využití přísně kontrolovaného prostředí výrobny prefabrikovaných dílců, v rychlé montáži, snadnější dopravě a v navrhování detailů funkčních v celém životním cyklu staveb. Díky použití prefabrikovaných dílců lze provést výstavbu a opravy nebo výměny konstrukcí během krátkého časového období a výrazně snížit náklady spojené s uzavírkami nebo s prodlužováním výstavby. Uplatněním moderního materiálu se snižuje spotřeba přírodních zdrojů a dopad na životní prostředí je celkově příznivější. Je nutné uvážit jak okamžité přínosy použitím subtilnějších prvků, tak dlouhodobé přínosy z hlediska trvanlivosti, které ovlivňují celý životní cyklus staveb. V neposlední řadě dojde použitím navrhovaného materiálu k urychlení samotné výroby prefabrikovaných dílců. Pilotní výroba byla ověřena (otestována) při zhotovování prototypů. Tyto byly zavedeny do výrobkového portfolia společnosti KŠ PREFA

  • Economical parameters

    Viz: CK – Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2020+

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    České vysoké učení technické v Praze / Kloknerův ústav

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Web page