Activating Methods in the Training of Specialized Subject Teachers Abroad (Experience from Germany, Sweden and France)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F08%3A11152820" target="_blank" >RIV/68407700:21630/08:11152820 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Od aktivizačních metod k aktivizačním koncepcím v přípravě učitelů odborných předmětů v zahraničí (Zkušenosti ze SRN, Švédska a Francie)
Original language description
Stať se zabývá některými koncepcemi studijních programů pro přípravu učitelů na zahraničních univerzitách s tradicí vzdělávání učitelů, a to v SRN, Švédsku a Francii v kontextu uplatňování aktivizačních metod. Všímá si shodných znaků v systémech přípravyučitelů. Nalézá shodu v posílení pedagogické stránky přípravy pedagogickými, psychologickými a oborově didaktickými složkami rozvoje profesního profilu učitele. Se zřetelem na úspěšnost těchto záměrů je podstatnou složkou vzdělávání otázka výukových metod, kde aktivizační metody mají významné místo jako prostředek k získání kompetencí pro tvorbu a realizaci školního kurikula, v souvislosti s utvářením a rozvojem osobnosti mladého člověka.
Czech name
Od aktivizačních metod k aktivizačním koncepcím v přípravě učitelů odborných předmětů v zahraničí (Zkušenosti ze SRN, Švédska a Francie)
Czech description
Stať se zabývá některými koncepcemi studijních programů pro přípravu učitelů na zahraničních univerzitách s tradicí vzdělávání učitelů, a to v SRN, Švédsku a Francii v kontextu uplatňování aktivizačních metod. Všímá si shodných znaků v systémech přípravyučitelů. Nalézá shodu v posílení pedagogické stránky přípravy pedagogickými, psychologickými a oborově didaktickými složkami rozvoje profesního profilu učitele. Se zřetelem na úspěšnost těchto záměrů je podstatnou složkou vzdělávání otázka výukových metod, kde aktivizační metody mají významné místo jako prostředek k získání kompetencí pro tvorbu a realizaci školního kurikula, v souvislosti s utvářením a rozvojem osobnosti mladého člověka.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F06%2F1414" target="_blank" >GA406/06/1414: On Preparation of Engineers for Educating and Managing People in Conditions of Integrating Europe</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí II
ISBN
978-80-01-04261-8
Number of pages of the result
14
Pages from-to
—
Number of pages of the book
268
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—