Instead of Engineering Education in Educational Sciences
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F09%3A00164321" target="_blank" >RIV/68407700:21630/09:00164321 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Místo inženýrské pedagogiky v systému pedagogických věd
Original language description
Příspěvek se zabývá problematikou přípravy techniků na učitelství odborných předmětů na středních odborných školách. Příprava má zhruba padesátiletou tradici, přičemž v posledních dvaceti letech se hovoří v této souvislost o tzv. inženýrské pedagogice. Pedagogické vědy na přelomu tisíciletí zažily velkou vnitřní diferenciaci, která byla způsobena zrychlením procesu jejich sebeuvědomování. V rámci tohoto procesu došlo ke generování řady dílčích a subdílčích problematik, které často bývají chápány jako obory či subobory, ale jejich argumentovanost je nedostatečná. Tzv. inženýrská pedagogika má podle našeho názoru nejblíže k profesní pedagogice. Inženýrská pedagogika je zejména v německy mluvících zemích považována za samostatný fenomén, nicméně tento není dostatečně argumentovaným a inženýrská pedagogika má tendenci vydělit se ze systému pedagogických věd, aniž by bylo zřejmé, že je vytvářena architektura očekávaná od profilu oboru, který se týká výchovně vzdělávací činnosti.
Czech name
Místo inženýrské pedagogiky v systému pedagogických věd
Czech description
Příspěvek se zabývá problematikou přípravy techniků na učitelství odborných předmětů na středních odborných školách. Příprava má zhruba padesátiletou tradici, přičemž v posledních dvaceti letech se hovoří v této souvislost o tzv. inženýrské pedagogice. Pedagogické vědy na přelomu tisíciletí zažily velkou vnitřní diferenciaci, která byla způsobena zrychlením procesu jejich sebeuvědomování. V rámci tohoto procesu došlo ke generování řady dílčích a subdílčích problematik, které často bývají chápány jako obory či subobory, ale jejich argumentovanost je nedostatečná. Tzv. inženýrská pedagogika má podle našeho názoru nejblíže k profesní pedagogice. Inženýrská pedagogika je zejména v německy mluvících zemích považována za samostatný fenomén, nicméně tento není dostatečně argumentovaným a inženýrská pedagogika má tendenci vydělit se ze systému pedagogických věd, aniž by bylo zřejmé, že je vytvářena architektura očekávaná od profilu oboru, který se týká výchovně vzdělávací činnosti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F06%2F1414" target="_blank" >GA406/06/1414: On Preparation of Engineers for Educating and Managing People in Conditions of Integrating Europe</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Pomáhající profese v reflexi aktuálních společenských proměn
ISBN
978-80-7414-123-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita J. E. Purkyně
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
Apr 23, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—