All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Instead of Engineering Education in Educational Sciences

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F09%3A00164321" target="_blank" >RIV/68407700:21630/09:00164321 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Místo inženýrské pedagogiky v systému pedagogických věd

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá problematikou přípravy techniků na učitelství odborných předmětů na středních odborných školách. Příprava má zhruba padesátiletou tradici, přičemž v posledních dvaceti letech se hovoří v této souvislost o tzv. inženýrské pedagogice. Pedagogické vědy na přelomu tisíciletí zažily velkou vnitřní diferenciaci, která byla způsobena zrychlením procesu jejich sebeuvědomování. V rámci tohoto procesu došlo ke generování řady dílčích a subdílčích problematik, které často bývají chápány jako obory či subobory, ale jejich argumentovanost je nedostatečná. Tzv. inženýrská pedagogika má podle našeho názoru nejblíže k profesní pedagogice. Inženýrská pedagogika je zejména v německy mluvících zemích považována za samostatný fenomén, nicméně tento není dostatečně argumentovaným a inženýrská pedagogika má tendenci vydělit se ze systému pedagogických věd, aniž by bylo zřejmé, že je vytvářena architektura očekávaná od profilu oboru, který se týká výchovně vzdělávací činnosti.

  • Czech name

    Místo inženýrské pedagogiky v systému pedagogických věd

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá problematikou přípravy techniků na učitelství odborných předmětů na středních odborných školách. Příprava má zhruba padesátiletou tradici, přičemž v posledních dvaceti letech se hovoří v této souvislost o tzv. inženýrské pedagogice. Pedagogické vědy na přelomu tisíciletí zažily velkou vnitřní diferenciaci, která byla způsobena zrychlením procesu jejich sebeuvědomování. V rámci tohoto procesu došlo ke generování řady dílčích a subdílčích problematik, které často bývají chápány jako obory či subobory, ale jejich argumentovanost je nedostatečná. Tzv. inženýrská pedagogika má podle našeho názoru nejblíže k profesní pedagogice. Inženýrská pedagogika je zejména v německy mluvících zemích považována za samostatný fenomén, nicméně tento není dostatečně argumentovaným a inženýrská pedagogika má tendenci vydělit se ze systému pedagogických věd, aniž by bylo zřejmé, že je vytvářena architektura očekávaná od profilu oboru, který se týká výchovně vzdělávací činnosti.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F06%2F1414" target="_blank" >GA406/06/1414: On Preparation of Engineers for Educating and Managing People in Conditions of Integrating Europe</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Pomáhající profese v reflexi aktuálních společenských proměn

  • ISBN

    978-80-7414-123-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita J. E. Purkyně

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • Event location

    Ústí nad Labem

  • Event date

    Apr 23, 2009

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article