All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Construction and production of Skoda alternating electrical locomotives 1964-1967

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F15%3A00231866" target="_blank" >RIV/68407700:21630/15:00231866 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.ustrcr.cz/cs/ceskoslovensko-v-letech-1963-1967" target="_blank" >http://www.ustrcr.cz/cs/ceskoslovensko-v-letech-1963-1967</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ve znamení vývoje a výroby střídavých elektrických lokomotiv ZVIL Plzeň v letech 1964 - 1967

  • Original language description

    V roce 1959 bylo přijato vládní usnesení o provádění pokračující elektrizace železnic pomocí střídavého proudu. Pro tyto tratě bylo potřeba vyvinout, vyrobit a vyzkoušet vhodné lokomotivy. V rámci RVHP patřily ZVIL Plzeň ke vhodným a zkušeným výrobcům. Během padesátých let ZVIL vyvinul a vyrobil řadu úspěšných lokomotiv na stejnosměrný proud, (např. E 499.0). Na přelomu padesátých a šedesátých let se v rámci vývoje střídavých lokomotiv rozhodovalo mezi použitím ignitronových, nebo křemíkových usměrňovačů proudu. Použití ignitronových usměrňovačů skončilo v případě Bulharské zakázky ?nedopatřením? finanční ztrátou 58 miliónů Kčs. Posléze se už definitivně prosadily lokomotivy s křemíkovými usměrňovači proudu. Mezi křemíkové stroje patřily šestinápravovélokomotivy S 699.0, ČS4, čtyřnápravové S 499.0 a S 489.0. A nelze výčtově zapomenout na čtyřnápravové zkušební lokomotivy ?křemíkové? E(S) 479.0 a ?ignitronové? E(S) 479.1. Mezi nejúspěšnější z těchto střídavých lokomotiv patřila čtyřnáp

  • Czech name

    Ve znamení vývoje a výroby střídavých elektrických lokomotiv ZVIL Plzeň v letech 1964 - 1967

  • Czech description

    V roce 1959 bylo přijato vládní usnesení o provádění pokračující elektrizace železnic pomocí střídavého proudu. Pro tyto tratě bylo potřeba vyvinout, vyrobit a vyzkoušet vhodné lokomotivy. V rámci RVHP patřily ZVIL Plzeň ke vhodným a zkušeným výrobcům. Během padesátých let ZVIL vyvinul a vyrobil řadu úspěšných lokomotiv na stejnosměrný proud, (např. E 499.0). Na přelomu padesátých a šedesátých let se v rámci vývoje střídavých lokomotiv rozhodovalo mezi použitím ignitronových, nebo křemíkových usměrňovačů proudu. Použití ignitronových usměrňovačů skončilo v případě Bulharské zakázky ?nedopatřením? finanční ztrátou 58 miliónů Kčs. Posléze se už definitivně prosadily lokomotivy s křemíkovými usměrňovači proudu. Mezi křemíkové stroje patřily šestinápravovélokomotivy S 699.0, ČS4, čtyřnápravové S 499.0 a S 489.0. A nelze výčtově zapomenout na čtyřnápravové zkušební lokomotivy ?křemíkové? E(S) 479.0 a ?ignitronové? E(S) 479.1. Mezi nejúspěšnější z těchto střídavých lokomotiv patřila čtyřnáp

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů