Construction and production of Skoda alternating electrical locomotives 1964-1967
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F15%3A00231866" target="_blank" >RIV/68407700:21630/15:00231866 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.ustrcr.cz/cs/ceskoslovensko-v-letech-1963-1967" target="_blank" >http://www.ustrcr.cz/cs/ceskoslovensko-v-letech-1963-1967</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ve znamení vývoje a výroby střídavých elektrických lokomotiv ZVIL Plzeň v letech 1964 - 1967
Original language description
V roce 1959 bylo přijato vládní usnesení o provádění pokračující elektrizace železnic pomocí střídavého proudu. Pro tyto tratě bylo potřeba vyvinout, vyrobit a vyzkoušet vhodné lokomotivy. V rámci RVHP patřily ZVIL Plzeň ke vhodným a zkušeným výrobcům. Během padesátých let ZVIL vyvinul a vyrobil řadu úspěšných lokomotiv na stejnosměrný proud, (např. E 499.0). Na přelomu padesátých a šedesátých let se v rámci vývoje střídavých lokomotiv rozhodovalo mezi použitím ignitronových, nebo křemíkových usměrňovačů proudu. Použití ignitronových usměrňovačů skončilo v případě Bulharské zakázky ?nedopatřením? finanční ztrátou 58 miliónů Kčs. Posléze se už definitivně prosadily lokomotivy s křemíkovými usměrňovači proudu. Mezi křemíkové stroje patřily šestinápravovélokomotivy S 699.0, ČS4, čtyřnápravové S 499.0 a S 489.0. A nelze výčtově zapomenout na čtyřnápravové zkušební lokomotivy ?křemíkové? E(S) 479.0 a ?ignitronové? E(S) 479.1. Mezi nejúspěšnější z těchto střídavých lokomotiv patřila čtyřnáp
Czech name
Ve znamení vývoje a výroby střídavých elektrických lokomotiv ZVIL Plzeň v letech 1964 - 1967
Czech description
V roce 1959 bylo přijato vládní usnesení o provádění pokračující elektrizace železnic pomocí střídavého proudu. Pro tyto tratě bylo potřeba vyvinout, vyrobit a vyzkoušet vhodné lokomotivy. V rámci RVHP patřily ZVIL Plzeň ke vhodným a zkušeným výrobcům. Během padesátých let ZVIL vyvinul a vyrobil řadu úspěšných lokomotiv na stejnosměrný proud, (např. E 499.0). Na přelomu padesátých a šedesátých let se v rámci vývoje střídavých lokomotiv rozhodovalo mezi použitím ignitronových, nebo křemíkových usměrňovačů proudu. Použití ignitronových usměrňovačů skončilo v případě Bulharské zakázky ?nedopatřením? finanční ztrátou 58 miliónů Kčs. Posléze se už definitivně prosadily lokomotivy s křemíkovými usměrňovači proudu. Mezi křemíkové stroje patřily šestinápravovélokomotivy S 699.0, ČS4, čtyřnápravové S 499.0 a S 489.0. A nelze výčtově zapomenout na čtyřnápravové zkušební lokomotivy ?křemíkové? E(S) 479.0 a ?ignitronové? E(S) 479.1. Mezi nejúspěšnější z těchto střídavých lokomotiv patřila čtyřnáp
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AB - History
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů