All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teacher training in professional creative activity of students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F16%3A00309700" target="_blank" >RIV/68407700:21630/16:00309700 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vzdělávání učitelů v oblasti odborné tvůrčí činnosti žáků

  • Original language description

    Kapitola monografie zahrnuje východiska koncepce a realizace akreditovaného vzdělávacího programu pro pedagogy, který je zaměřen na přípravu a vytváření podmínek pro uplatňování schopností především žáků středních škol, se zřetelem na oblast odborné tvůrčí činnosti, vědecké činnosti, tedy rovněž vytváření podmínek pro uplatnění talentu a nadání mladých lidí. V obecném pojetí naší školy je pozice odborné tvůrčí činnosti spíše ve volnočasových aktivitách. Školy však pociťují odpovědnost za připravenost absolventů také v této oblasti. Některé školy, jen ve zlomku spektra středních škol, do školního vzdělávacího programu zařadily i práci s odborným tématem a tvorbu odborných prací. Vesměs jsou aktivity požadované rámcovými vzdělávacími programy a sledující práci s nadanými spíše v rovině spontánnosti, orientované místním a aktuálním zájmem. Relativně novým aspektem s motivačním dopadem je vyhlášení rozvojového programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Excelence středních škol, který sleduje hodnocení žáků a škol podle výsledků ve významnějších soutěžních aktivitách. Soutěž Středoškolská odborná činnost (SOČ) zde zaujímá výsostnou roli, neboť je zaměřena na rozvoj intelektuálních tvůrčích činností, a to v odborné (vědecké) oblasti a má za dobu existence několika desetiletí výrazné výsledky. Zájem o připravenost pracovníků ve školách na vytváření funkčních podmínek pro uplatnění předpokladů pro odbornou tvůrčí činnost žáků tak v současnosti nabývá na akceleraci i rozsahu. S tím pak přichází i požadavek na kvalitu, bez níž úspěšnost není možná. A pro úroveň kvality je třeba připravit systémové podmínky, včetně připravenosti těch, kteří mají v náplni péči o žáky, o nadané.

  • Czech name

    Vzdělávání učitelů v oblasti odborné tvůrčí činnosti žáků

  • Czech description

    Kapitola monografie zahrnuje východiska koncepce a realizace akreditovaného vzdělávacího programu pro pedagogy, který je zaměřen na přípravu a vytváření podmínek pro uplatňování schopností především žáků středních škol, se zřetelem na oblast odborné tvůrčí činnosti, vědecké činnosti, tedy rovněž vytváření podmínek pro uplatnění talentu a nadání mladých lidí. V obecném pojetí naší školy je pozice odborné tvůrčí činnosti spíše ve volnočasových aktivitách. Školy však pociťují odpovědnost za připravenost absolventů také v této oblasti. Některé školy, jen ve zlomku spektra středních škol, do školního vzdělávacího programu zařadily i práci s odborným tématem a tvorbu odborných prací. Vesměs jsou aktivity požadované rámcovými vzdělávacími programy a sledující práci s nadanými spíše v rovině spontánnosti, orientované místním a aktuálním zájmem. Relativně novým aspektem s motivačním dopadem je vyhlášení rozvojového programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Excelence středních škol, který sleduje hodnocení žáků a škol podle výsledků ve významnějších soutěžních aktivitách. Soutěž Středoškolská odborná činnost (SOČ) zde zaujímá výsostnou roli, neboť je zaměřena na rozvoj intelektuálních tvůrčích činností, a to v odborné (vědecké) oblasti a má za dobu existence několika desetiletí výrazné výsledky. Zájem o připravenost pracovníků ve školách na vytváření funkčních podmínek pro uplatnění předpokladů pro odbornou tvůrčí činnost žáků tak v současnosti nabývá na akceleraci i rozsahu. S tím pak přichází i požadavek na kvalitu, bez níž úspěšnost není možná. A pro úroveň kvality je třeba připravit systémové podmínky, včetně připravenosti těch, kteří mají v náplni péči o žáky, o nadané.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Výchova, vzdělávání a výzvy nové doby

  • ISBN

    978-80-7315-258-1

  • Number of pages of the result

    12

  • Pages from-to

    123-134

  • Number of pages of the book

    223

  • Publisher name

    Nakladatelství PAIDO

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter