Teacher training in professional creative activity of students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F16%3A00309700" target="_blank" >RIV/68407700:21630/16:00309700 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzdělávání učitelů v oblasti odborné tvůrčí činnosti žáků
Original language description
Kapitola monografie zahrnuje východiska koncepce a realizace akreditovaného vzdělávacího programu pro pedagogy, který je zaměřen na přípravu a vytváření podmínek pro uplatňování schopností především žáků středních škol, se zřetelem na oblast odborné tvůrčí činnosti, vědecké činnosti, tedy rovněž vytváření podmínek pro uplatnění talentu a nadání mladých lidí. V obecném pojetí naší školy je pozice odborné tvůrčí činnosti spíše ve volnočasových aktivitách. Školy však pociťují odpovědnost za připravenost absolventů také v této oblasti. Některé školy, jen ve zlomku spektra středních škol, do školního vzdělávacího programu zařadily i práci s odborným tématem a tvorbu odborných prací. Vesměs jsou aktivity požadované rámcovými vzdělávacími programy a sledující práci s nadanými spíše v rovině spontánnosti, orientované místním a aktuálním zájmem. Relativně novým aspektem s motivačním dopadem je vyhlášení rozvojového programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Excelence středních škol, který sleduje hodnocení žáků a škol podle výsledků ve významnějších soutěžních aktivitách. Soutěž Středoškolská odborná činnost (SOČ) zde zaujímá výsostnou roli, neboť je zaměřena na rozvoj intelektuálních tvůrčích činností, a to v odborné (vědecké) oblasti a má za dobu existence několika desetiletí výrazné výsledky. Zájem o připravenost pracovníků ve školách na vytváření funkčních podmínek pro uplatnění předpokladů pro odbornou tvůrčí činnost žáků tak v současnosti nabývá na akceleraci i rozsahu. S tím pak přichází i požadavek na kvalitu, bez níž úspěšnost není možná. A pro úroveň kvality je třeba připravit systémové podmínky, včetně připravenosti těch, kteří mají v náplni péči o žáky, o nadané.
Czech name
Vzdělávání učitelů v oblasti odborné tvůrčí činnosti žáků
Czech description
Kapitola monografie zahrnuje východiska koncepce a realizace akreditovaného vzdělávacího programu pro pedagogy, který je zaměřen na přípravu a vytváření podmínek pro uplatňování schopností především žáků středních škol, se zřetelem na oblast odborné tvůrčí činnosti, vědecké činnosti, tedy rovněž vytváření podmínek pro uplatnění talentu a nadání mladých lidí. V obecném pojetí naší školy je pozice odborné tvůrčí činnosti spíše ve volnočasových aktivitách. Školy však pociťují odpovědnost za připravenost absolventů také v této oblasti. Některé školy, jen ve zlomku spektra středních škol, do školního vzdělávacího programu zařadily i práci s odborným tématem a tvorbu odborných prací. Vesměs jsou aktivity požadované rámcovými vzdělávacími programy a sledující práci s nadanými spíše v rovině spontánnosti, orientované místním a aktuálním zájmem. Relativně novým aspektem s motivačním dopadem je vyhlášení rozvojového programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Excelence středních škol, který sleduje hodnocení žáků a škol podle výsledků ve významnějších soutěžních aktivitách. Soutěž Středoškolská odborná činnost (SOČ) zde zaujímá výsostnou roli, neboť je zaměřena na rozvoj intelektuálních tvůrčích činností, a to v odborné (vědecké) oblasti a má za dobu existence několika desetiletí výrazné výsledky. Zájem o připravenost pracovníků ve školách na vytváření funkčních podmínek pro uplatnění předpokladů pro odbornou tvůrčí činnost žáků tak v současnosti nabývá na akceleraci i rozsahu. S tím pak přichází i požadavek na kvalitu, bez níž úspěšnost není možná. A pro úroveň kvality je třeba připravit systémové podmínky, včetně připravenosti těch, kteří mají v náplni péči o žáky, o nadané.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Výchova, vzdělávání a výzvy nové doby
ISBN
978-80-7315-258-1
Number of pages of the result
12
Pages from-to
123-134
Number of pages of the book
223
Publisher name
Nakladatelství PAIDO
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—