All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

REFLECTED INNOVATION OF TEACHING PRACTICE AS AN EFFECTIVE MEANS OF IMPROVING THE QUALITY OF TEACHING (NOT ONLY) AT UNIVERSITIES

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F24%3A00378202" target="_blank" >RIV/68407700:21630/24:00378202 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://doi.org/10.58743/dap2024no13.358" target="_blank" >https://doi.org/10.58743/dap2024no13.358</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.58743/dap2024no13.358" target="_blank" >10.58743/dap2024no13.358</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    REFLEKTOVANÁ INOVACE UČITELSKÉ PRAXE JAKO EFEKTIVNÍ PROSTŘEDEK ZLEPŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY (NEJEN) NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH

  • Original language description

    Napsání tohoto článku bylo vedeno zájmem o vše, co se děje a mění ve výuce ve prospěch podpory efektivního vzdělávání (nejen) na vysokých školách, doprovázeným hlubokým teoretickým porozuměním pro didaktickou práci vyučujících s obsahem. Analýza obsahu a jeho transformací představuje nutné první východisko pro hledání co možno nejlepších učebních úloh, výukových postupů a metod. Článek prezentuje výsledky hloubkového šetření realizovaného ve výuce vybraných předmětů na Masarykově ústavu vyšších studií ČVUT v Praze s cílem odhalit dobře uplatnitelné aktivizační metody s kreativním přesahem a inspirovat ke sdílení znalostí mezi vyučujícími i ke zvyšování kvality výuky napříč obory. Spolu s výsledky hodnocení kvality realizovaných alterací z pohledu vyučujícího (vzešlých z reflexe „po akci“) jsou prezentovány také výsledky hodnocení celkové spokojenosti studentů se zařazením kreativních metod či technik a hodnocení pociťované „síly“ aktivizace studentů nebo podpory týmovosti. Za pomyslný vrchol výzkumných snah lze považovat předložená zjištění vyplývající z pokusu zhodnotit optimální prožitky studentů v souvislosti s cíleným rozvojem jejich oborové znalosti. Klíčové zjištění, že vysoká úroveň didaktické kvality výuky úzce souvisí s reálným výskytem „flow“ při plnění učebních úloh ve skupinách, se může stát impulsem k promýšlení i následné realizaci dalších hloubkových šetření především ze strany vyučujících otevřených pedagogickým inovacím s cílem blíže prozkoumat a vylepšit vlastní výuku.

  • Czech name

    REFLEKTOVANÁ INOVACE UČITELSKÉ PRAXE JAKO EFEKTIVNÍ PROSTŘEDEK ZLEPŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY (NEJEN) NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH

  • Czech description

    Napsání tohoto článku bylo vedeno zájmem o vše, co se děje a mění ve výuce ve prospěch podpory efektivního vzdělávání (nejen) na vysokých školách, doprovázeným hlubokým teoretickým porozuměním pro didaktickou práci vyučujících s obsahem. Analýza obsahu a jeho transformací představuje nutné první východisko pro hledání co možno nejlepších učebních úloh, výukových postupů a metod. Článek prezentuje výsledky hloubkového šetření realizovaného ve výuce vybraných předmětů na Masarykově ústavu vyšších studií ČVUT v Praze s cílem odhalit dobře uplatnitelné aktivizační metody s kreativním přesahem a inspirovat ke sdílení znalostí mezi vyučujícími i ke zvyšování kvality výuky napříč obory. Spolu s výsledky hodnocení kvality realizovaných alterací z pohledu vyučujícího (vzešlých z reflexe „po akci“) jsou prezentovány také výsledky hodnocení celkové spokojenosti studentů se zařazením kreativních metod či technik a hodnocení pociťované „síly“ aktivizace studentů nebo podpory týmovosti. Za pomyslný vrchol výzkumných snah lze považovat předložená zjištění vyplývající z pokusu zhodnotit optimální prožitky studentů v souvislosti s cíleným rozvojem jejich oborové znalosti. Klíčové zjištění, že vysoká úroveň didaktické kvality výuky úzce souvisí s reálným výskytem „flow“ při plnění učebních úloh ve skupinách, se může stát impulsem k promýšlení i následné realizaci dalších hloubkových šetření především ze strany vyučujících otevřených pedagogickým inovacím s cílem blíže prozkoumat a vylepšit vlastní výuku.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích

  • ISSN

    2570-7612

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2024

  • Issue of the periodical within the volume

    13

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    29-46

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database