Design, verification and optimization of battery transport options using AGVs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21730%2F23%3A00371515" target="_blank" >RIV/68407700:21730/23:00371515 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Návrh, prověření a optimalizace možností transportu baterií pomocí AGV
Original language description
Projekt se zaměřuje na demontáž baterií z elektromobilů s využitím AGV. Detailně se zaměřuje na návrh systému AGV, jeho účinnost a bezpečnost AGV v interakci s robotickými buňkami. Byl navržen a zhodnocen mechanismus umístění transportního stolu s baterií na AGV, kde je kladen důraz na efektivitu a bezpečnost celého procesu. Dále byla analyzována role KUKA Navserveru a jeho přínos v navigaci AGV, stejně jako využití specifické mapy pro Testbed CIIRC a grafů pro pohyb AGV. Tyto technologie umožňují AGV bezpečně a efektivně navigovat v prostoru, což je zásadní pro úspěšnou realizaci projektu. Fyzické prověžení prokázalo vhodnou funkci všech aspektů, od navigace AGV na pět různých stanic, přes bezpečnostní požadavky, až po komunikaci s nadřízenými MES/FMS systém. Další část projektu se věnovala implementaci AGV systému v simulačním prostředí budoucí výrobní haly.
Czech name
Návrh, prověření a optimalizace možností transportu baterií pomocí AGV
Czech description
Projekt se zaměřuje na demontáž baterií z elektromobilů s využitím AGV. Detailně se zaměřuje na návrh systému AGV, jeho účinnost a bezpečnost AGV v interakci s robotickými buňkami. Byl navržen a zhodnocen mechanismus umístění transportního stolu s baterií na AGV, kde je kladen důraz na efektivitu a bezpečnost celého procesu. Dále byla analyzována role KUKA Navserveru a jeho přínos v navigaci AGV, stejně jako využití specifické mapy pro Testbed CIIRC a grafů pro pohyb AGV. Tyto technologie umožňují AGV bezpečně a efektivně navigovat v prostoru, což je zásadní pro úspěšnou realizaci projektu. Fyzické prověžení prokázalo vhodnou funkci všech aspektů, od navigace AGV na pět různých stanic, přes bezpečnostní požadavky, až po komunikaci s nadřízenými MES/FMS systém. Další část projektu se věnovala implementaci AGV systému v simulačním prostředí budoucí výrobní haly.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20204 - Robotics and automatic control
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
37294/2023/03 AGV
Numerical identification
37294/2023/03
Technical parameters
Systém AGV byl navržen tak, aby poskytoval vysokou účinnost a bezpečnost při interakci s robotickými buňkami. Jednou z hlavních inovací je mechanismus pro umístění transportního stolu s baterií na AGV, který byl optimalizován pro maximální efektivitu a bezpečnost. Důležitým aspektem systému je také použití KUKA Navserveru pro přesnou navigaci AGV, společně s využitím speciálně vytvořené mapy pro Testbed CIIRC a grafů pro řízení pohybu AGV. Tyto technologie umožňují AGV bezpečně a efektivně navigovat mezi 5 různými stanicemi, což je nezbytné pro plynulý průběh celého demontážního procesu. Fyzické prověžení prokázalo vhodnou funkci všech aspektů, od navigace AGV na pět různých stanic, přes bezpečnostní požadavky, až po komunikaci s nadřízenými MES/FMS systém. Fyzická část pracovala s jedním AGV. Další část projektu se věnovala implementaci AGV systému složeného z 8 AGV v simulačním prostředí budoucí výrobní haly.
Economical parameters
Z ekonomického hlediska projekt přináší řadu výhod. Inicializace a zprovoznění systému AGV sice vyžaduje poměrně velkou počáteční investici, ta se však během několika let vrátí. Očekává se, že tato investice povede k významnému snížení nákladů spojených s demontáží baterií z elektromobilů, díky zvýšené efektivitě a snížení potřeby manuální práce.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
České vysoké učení technické v Praze / CIIRC / 37200 / Testbed
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—