Factors Influencing Enterprises' Standing on the Market
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63502909" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63502909 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Factors Influencing Enterprises' Standing on the Market
Original language description
A market research investigation was conducted in 2003 to discover whichfactors are the most significant for maintaining one's pace (and place) withthe competition in 276 Czech enterprises. The aim of this research study wasto map the environment of Czechenterprises from the perspective of thesituational standing of that enterprise on the Czech market. Using the GE Matrix Model, it investigated whether the set ofprofessionally-related activities in which the enterprise operates has aninfluence on the situational standing of these enterprises on their markets,i.e. the quality of the enterprise's management, the level (and quality) ofmarketing in the enterprise, the exploitation of the Internet in themarketing activities of that enterprise, and at the same time, controlchecks were made of the marketing activities through the perfomance of aMarketing Audit.
Czech name
Faktory ovlivňující postavení firmy na trhu
Czech description
V tržním,podnikatelském prostředí, kde je upřednostňováno soukromé vlastnictví před státním, kde výroba a potřeby spotřebitelů nejsou plánovány, se marketingová činnost a s ní spojená znalost situačního postavení firmy na trhu jeví jako velmi užitečná, či nezbytná pro to, aby si byla firma schopná udržet či zlepšit svou pozici na trhu vedle svých kokurentů. Na základě provedeného šetření u 276 českých firem bylo zjišťováno, které faktory jsou významné proto,aby firma udržela krok s konkurencí a její pozice na trhu byla stabilní, či dokonce rostoucí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Enterprise in Transition
ISBN
953-6024-70-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
3
Pages from-to
87-89
Publisher name
University of Split, Faculty of Economict
Place of publication
Split
Event location
Split
Event date
May 26, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—