All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Factors Influencing Enterprises' Standing on the Market

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63502909" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63502909 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Factors Influencing Enterprises' Standing on the Market

  • Original language description

    A market research investigation was conducted in 2003 to discover whichfactors are the most significant for maintaining one's pace (and place) withthe competition in 276 Czech enterprises. The aim of this research study wasto map the environment of Czechenterprises from the perspective of thesituational standing of that enterprise on the Czech market. Using the GE Matrix Model, it investigated whether the set ofprofessionally-related activities in which the enterprise operates has aninfluence on the situational standing of these enterprises on their markets,i.e. the quality of the enterprise's management, the level (and quality) ofmarketing in the enterprise, the exploitation of the Internet in themarketing activities of that enterprise, and at the same time, controlchecks were made of the marketing activities through the perfomance of aMarketing Audit.

  • Czech name

    Faktory ovlivňující postavení firmy na trhu

  • Czech description

    V tržním,podnikatelském prostředí, kde je upřednostňováno soukromé vlastnictví před státním, kde výroba a potřeby spotřebitelů nejsou plánovány, se marketingová činnost a s ní spojená znalost situačního postavení firmy na trhu jeví jako velmi užitečná, či nezbytná pro to, aby si byla firma schopná udržet či zlepšit svou pozici na trhu vedle svých kokurentů. Na základě provedeného šetření u 276 českých firem bylo zjišťováno, které faktory jsou významné proto,aby firma udržela krok s konkurencí a její pozice na trhu byla stabilní, či dokonce rostoucí.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Enterprise in Transition

  • ISBN

    953-6024-70-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    87-89

  • Publisher name

    University of Split, Faculty of Economict

  • Place of publication

    Split

  • Event location

    Split

  • Event date

    May 26, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article