All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Marketing Audits in Czech Enterprises

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63502970" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63502970 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Marketing Audits in Czech Enterprises

  • Original language description

    The Marketing Audit is a control mechanism of the marketing behaviour of an organisation and ranks among the most significant elements of control mechanisms of the management of an enterprise, since its aim is to identify the problem areas of an enterprise and thus to create the pre-conditions for the correction of the same. In the course of the last 14 years, the proprietors and representatives of Czech enterprises have been forced to acquire those new Marketing skills and abilities, which were - for the managements of enterprises functioning in a market environment a matter of course. The research study was oriented on discovering whether Czech enterprises make use of Marketing Audits as a form of control mechanism

  • Czech name

    Marketingový audit v českých firmách.

  • Czech description

    Marketingový audit je kontrolou marketingového chování organizace a patří mezi významné součásti kontroly řízení podniku, přičemž jeho snahou je, aby identifikoval problémové oblasti firmy a vytvářel tak předpoklady pro jejich nápravu. V průběhu uplynulých 14 let byli představitelé českých firem nuceni si osvojit nové marketingové dovednosti, které byly pro manažery firem podnikajících v tržním prostředí samozřejmostí. Studie je orientována na problém využívání marketingového auditu jako firemního kontrolního nástroje u Českých firem.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    The 6th International Conference Enterprise in Transition.

  • ISBN

    953-6024-70-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    387-393

  • Publisher name

    University of Split, Faculty of Economict

  • Place of publication

    Split

  • Event location

    Split

  • Event date

    May 26, 2005

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article