Marketing Audits in Czech Enterprises
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63502970" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63502970 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Marketing Audits in Czech Enterprises
Original language description
The Marketing Audit is a control mechanism of the marketing behaviour of an organisation and ranks among the most significant elements of control mechanisms of the management of an enterprise, since its aim is to identify the problem areas of an enterprise and thus to create the pre-conditions for the correction of the same. In the course of the last 14 years, the proprietors and representatives of Czech enterprises have been forced to acquire those new Marketing skills and abilities, which were - for the managements of enterprises functioning in a market environment a matter of course. The research study was oriented on discovering whether Czech enterprises make use of Marketing Audits as a form of control mechanism
Czech name
Marketingový audit v českých firmách.
Czech description
Marketingový audit je kontrolou marketingového chování organizace a patří mezi významné součásti kontroly řízení podniku, přičemž jeho snahou je, aby identifikoval problémové oblasti firmy a vytvářel tak předpoklady pro jejich nápravu. V průběhu uplynulých 14 let byli představitelé českých firem nuceni si osvojit nové marketingové dovednosti, které byly pro manažery firem podnikajících v tržním prostředí samozřejmostí. Studie je orientována na problém využívání marketingového auditu jako firemního kontrolního nástroje u Českých firem.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
The 6th International Conference Enterprise in Transition.
ISBN
953-6024-70-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
387-393
Publisher name
University of Split, Faculty of Economict
Place of publication
Split
Event location
Split
Event date
May 26, 2005
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—