Competitive inteligence - part of knowledge management or new marketing
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F06%3A63504872" target="_blank" >RIV/70883521:28120/06:63504872 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Competitive inteligence - part of knowledge management or new marketing
Original language description
This paper deals with competitive intelligence - method used for increasing competitive abilities of enterprises by acquisition information and transforming it into knowledge. The goal was to find the answer to question, if the competitive intelligence is the part of knowledge management or marketing. According to the research done in last two years within Czech IT companies essentially dominates usage this method in marketing processes than in knowledge management architecture.
Czech name
Competitive inteligence - part of knowledge management or new marketing
Czech description
Tento příspěvek se zabývá konkurenčním zpravodajstvím - metodou užívanou pro zvýšení konkurenční schopnosti firem prostřednictvím získávání informací a jejich přeměnou ve znalosti. Cílem je nalézt odpověď na otázku, zda konkurenční zpravodajství je součástí znalostního managementu nebo marketingu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Zarzadzanie wiedza w organizacjach wobec wymogów nowoczesnej gospodarki
ISBN
83-89275-52-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
159-167
Publisher name
ABAKO
Place of publication
Sosnowiec
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—