All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Combination of Qualitative Methods in the Managerial Tacit Knowledge Research

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F06%3A63504925" target="_blank" >RIV/70883521:28120/06:63504925 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/70883521:28610/06:63504440

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kombinace kvalitativních metod při výzkumu tacitních znalostí manažerů

  • Original language description

    Tacitní znalosti jsou považovány za významnou součást profesních kompetencí. Jsou považovány za skrytý, vnitřní potenciál subjektu, který se projevuje při řešení sociálních situací. Závažným problémem je objasnit proces utváření tacitních znalostí a jejich využití v profesních, zejména sociálních situacích. Tento problém přímo vybízí k uplatnění metod kvalitativního výzkumu. Autoři příspěvku informují o kombinaci kvalitativních metod při výzkumu tacitních znalostí manažerů. Využili při něm polostrukturovaný rozhovor, metodu dotazníkovou a metodu ohniskové skupiny. Referují o výsledcích 1. etapy výzkumu a poukazují na možnosti aplikace dalších kvalitativních metod: situační Wagnerův test (dotazník), projektivní techniky a metodu tzv. stimulovaného vybavování profesních situací zaznamenaných na videozáznamu (manažer zpětně komentuje a vysvětluje své jednání v těchto situacích).

  • Czech name

    Kombinace kvalitativních metod při výzkumu tacitních znalostí manažerů

  • Czech description

    Tacitní znalosti jsou považovány za významnou součást profesních kompetencí. Jsou považovány za skrytý, vnitřní potenciál subjektu, který se projevuje při řešení sociálních situací. Závažným problémem je objasnit proces utváření tacitních znalostí a jejich využití v profesních, zejména sociálních situacích. Tento problém přímo vybízí k uplatnění metod kvalitativního výzkumu. Autoři příspěvku informují o kombinaci kvalitativních metod při výzkumu tacitních znalostí manažerů. Využili při něm polostrukturovaný rozhovor, metodu dotazníkovou a metodu ohniskové skupiny. Referují o výsledcích 1. etapy výzkumu a poukazují na možnosti aplikace dalších kvalitativních metod: situační Wagnerův test (dotazník), projektivní techniky a metodu tzv. stimulovaného vybavování profesních situací zaznamenaných na videozáznamu (manažer zpětně komentuje a vysvětluje své jednání v těchto situacích).

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: The Cognitive and Dynamic Aspects of the Play-acting Personality of Teachers</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    1.

  • Issue of the periodical within the volume

    1.

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    33-39

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database