Tacit Knowledge - A New Phenomenon in Managerial Training and Activities?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63506314" target="_blank" >RIV/70883521:28120/07:63506314 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Tacit Knowledge - A New Phenomenon in Managerial Training and Activities?
Original language description
A managers professional success depends to a significant degree on Tacit Knowledge. By Tacit Knowledge we understand this as the practical know-how gained on the basis of experience acquired through the resolution of profession-related situations. Research into Tacit Knowledge is coming to the fore in various scientific professions and educational fields. It also has a specific standing in a managers daily activities as well as in his professional training and development. In our research, we seek to resolve the possibilities for the use of diagnostic tools and on making managerial tacit knowledge explicit. Situational diagnostics and the act in social situations, are the most effective tools. The research results show, if one wants to be successful ina managerial position, one must have Tacit Knowledge covering a variety of areas. Above all, one must acquire Tacit Knowledge about those people with whom one comes into contact. There exists a general managerial Tacit Knowledge as well
Czech name
Tacitní znalosti - nový fenomén v přípravě a činnosti manažerů?
Czech description
O pracovní úspěšnosti manažera rozhodují do značné míry tacitní znalosti. Rozumíme jimi praktické "know-how" získané na základě zkušeností (především při řešení profesních situací). Výzkum tacitních znalostí se dostává do popředí v různých vědních oborech a oblastech vzdělávání. Specifické postavení má však v činnosti manažera a v jeho profesionální přípravě. Výzkumně jsme zjišťovali možnosti diagnostiky a zexplicitnění tacitních znalostí manažera. Účinná je situační diagnostika a podněcování studentů (manažerů) k jednání v sociálních manažerských situacích. Na základě výzkumu se ukazuje, že má-li člověk na manažerské pozici obstát, musí mít tacitní znalosti z různých oblastí. Především musí získat tacitní znalosti o lidech, s nimiž se dostává do kontaktu. Existují jednak obecné manažerské tacitní znalosti (které potřebují všichni manažeři), jednak tzv. specifické manažerské tacitní znalosti (které jsou spojeny s oborem činnosti, postavením v hierarchické struktuře managementu apod.).
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
CD-ROM with Abstracts of Xth European Congress of Psychology: Mapping of Psychological Knowledge for Society
ISBN
978-80-7064-017-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
1
Publisher name
Union of Psychologists Associations of the Czech Republic
Place of publication
Praha
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—