All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Enhancing Competitiveness of Innovative SME Through Knowledge System Using Competitive Inteligence (Case: Business Clusters Omnipack)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63506558" target="_blank" >RIV/70883521:28120/07:63506558 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/70883521:28120/07:63506563

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Enhancing Competitiveness of Innovative SME Through Knowledge System Using Competitive Inteligence (Case: Business Clusters Omnipack)

  • Original language description

    Authors have researched innovative SMEs in the Czech Republic and came with the following recommendations: * SMEs in certain sectors should combine the forces with other companies, research institutions, universities and supporting organizations in the form of business clusters; * Business clusters should access and utilise external information sources by the means of Competitive Intelligence; * Members of a business cluster should process and share knowledge by the means of an effective and efficient knowledge system. The research done by the authors for a business cluster OMNIPACK included mapping of the specific information needs, screening of the available information sources, designing the tailor-made knowledge base, creating an ontology of topics, developing methodology for knowledge-driven access to information and implementing the prototype of knowledge portal using topic maps.

  • Czech name

    Zvyšování konkurenceschopnosti inovacemi v malých a středních podnicích - pomocí řízení znalostí a metod Competitive Inteligence. Případová studie klastru Omnipack

  • Czech description

    Inovační strategie je součástí celopodnikové strategie a inovační management je komplexní činnost prostupující celou firmou. Úspěšné naplnění inovační strategie znamená nejen dosáhnout průběžné inovace produktů a procesů jejich tvorby a prodeje, ale zahrnuje také systematickou práci s talenty (lidskými zdroji) a navazování strategických synergických spojení s ostatními subjekty na trhu. V příspěvku jsou popisovány různé typy inovačních strategií, jako operační, strategická a inovace potřeb, dále Inovační strategie podle výsledku SWOT analýzy, Rozvratná (disruptivní) inovační strategie, princip asymetrického zacílení inovační strategie a problematika nezbytné analýzy RPV (resources, processes and values - zdroje, procesy, hodnoty).

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Research Forum to Understand Business in Knowledge Society

  • ISBN

    978-80-248-1466-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    321-329

  • Publisher name

    Tampere University of Technology and University of Jyvaskyla

  • Place of publication

    Finsko, Jyaveskyla

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article