Enhancing Competitiveness of Innovative SME Through Knowledge System Using Competitive Inteligence (Case: Business Clusters Omnipack)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63506558" target="_blank" >RIV/70883521:28120/07:63506558 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/70883521:28120/07:63506563
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Enhancing Competitiveness of Innovative SME Through Knowledge System Using Competitive Inteligence (Case: Business Clusters Omnipack)
Original language description
Authors have researched innovative SMEs in the Czech Republic and came with the following recommendations: * SMEs in certain sectors should combine the forces with other companies, research institutions, universities and supporting organizations in the form of business clusters; * Business clusters should access and utilise external information sources by the means of Competitive Intelligence; * Members of a business cluster should process and share knowledge by the means of an effective and efficient knowledge system. The research done by the authors for a business cluster OMNIPACK included mapping of the specific information needs, screening of the available information sources, designing the tailor-made knowledge base, creating an ontology of topics, developing methodology for knowledge-driven access to information and implementing the prototype of knowledge portal using topic maps.
Czech name
Zvyšování konkurenceschopnosti inovacemi v malých a středních podnicích - pomocí řízení znalostí a metod Competitive Inteligence. Případová studie klastru Omnipack
Czech description
Inovační strategie je součástí celopodnikové strategie a inovační management je komplexní činnost prostupující celou firmou. Úspěšné naplnění inovační strategie znamená nejen dosáhnout průběžné inovace produktů a procesů jejich tvorby a prodeje, ale zahrnuje také systematickou práci s talenty (lidskými zdroji) a navazování strategických synergických spojení s ostatními subjekty na trhu. V příspěvku jsou popisovány různé typy inovačních strategií, jako operační, strategická a inovace potřeb, dále Inovační strategie podle výsledku SWOT analýzy, Rozvratná (disruptivní) inovační strategie, princip asymetrického zacílení inovační strategie a problematika nezbytné analýzy RPV (resources, processes and values - zdroje, procesy, hodnoty).
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Research Forum to Understand Business in Knowledge Society
ISBN
978-80-248-1466-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
321-329
Publisher name
Tampere University of Technology and University of Jyvaskyla
Place of publication
Finsko, Jyaveskyla
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—